آفتاب
در دیدار با ولایتی

عضو حزب کمونیست چین: برای برقراری روابط استراتژیک بین ایران و چین تلاش می‌کنم

عضو حزب کمونیست چین: برای برقراری روابط استراتژیک بین ایران و چین تلاش می‌کنم

رییس آکادمی علوم اجتماعی چین گفت: ملت ایران و چین روابطی برادرانه و دوستانه با یکدیگر دارند به همین دلیل من نیز برای برقراری روابط استراتژیک بین دو کشور تلاش می‌کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی که صبح امروز با عضو حزب کمونیست چین در مجمع تشخیص مصحلت نظام دیدار داشت، گفت: پس از تفاهم‌های رییس‌جمهور‌های دو کشور ایران و چین لازم است ارگان‌های دو کشور ارتباط‌هایی بیشتر و موثرتر از گذشته با یکدیگر داشته باشند.

وی گفت: این مرکز می‌تواند با همکاری علوم اجتماعی چین روابط نزدیک و سازنده‌تری با یکدیگر داشته باشند و به بهبود روابط ایران و چین کمک کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بدون تردید سفر شما می‌تواند در انعکاس واقعیت‌های موجود ایران به چین موثر باشد. همین‌طور ما می‌توانیم روابط مستمر و سازنده‌تری را با یکدیگر در راستای تفاهم‌های بیشتر داشته باشیم.

ولایتی با مثبت ارزیابی کردن سفر وانگ ویگو آنگ رییس آکادمی علوم اجتماعی چین به ایران گفت: سفر شما به ایران قطعا می‌تواند اولین گام در جهت ایجاد روابط مستمر و سازنده بین دو کشور باشد.

به گزارش ایسنا، رییس آکادمی علوم اجتماعی چین در دیدار با ولایتی، هدف خود از سفر به ایران را آشنایی هر چه بیشتر دو ملت ایران و چین دانست و خاطرنشان کرد: برای پیگیری دیدار رییس‌جمهور چین با روحانی و برقراری روابط استراتژیک دو کشور تلاش می‌کنم تا روابط ما بیشتر و مفیدتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: من هم مثل شما احساس می‌کنم دو ملت دوستانی قدیمی هستند و چینی‌ها هم با شما احساس برادری دارند.

وانگ ویگو آنگ با اشاره به سفر خود به داووس، گفت: من پس از اجلاس ژنو مستقیما به ایران آمدم زیرا علاقه زیادی به تمدن و مردم ایران دارم. پس از ورود به ایران از اصفهان و قم که شهر مقدس اسلامی محسوب می‌شود دیدار کردم. همچنین با آشنا مشاور رییس جمهورایران نیز دیدار داشتم.

انتهای پیام

کد N79317

وبگردی