آفتاب
نماینده سهامداران حقیقی خبر داد

تعدیل در حق انتفاع بهره‌برداری معادن/ نرخ خوراک پتروشیمی‌ها کاهش می‌یابد

تعدیل در حق انتفاع بهره‌برداری معادن/ نرخ خوراک پتروشیمی‌ها کاهش می‌یابد

نماینده سهامداران حقیقی به تلاش مسئولان سازمان بورس برای برطرف شدن ابهامات صنایع اشاره کرد و از تعدیل حق انتفاع بهره‌برداری معادن و کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد.

میلاد رشیدی - نماینده سهامداران حقیقی و فعال بازار سرمایه – در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به تلاش‌های مسئولان سازمان بورس و کانون سهامداران حقیقی برای برطرف شدن ابهامات موجود در صنایع بورسی اشاره کرد و گفت:با رایزنی‌هایی که در هفته گذشته توسط رییس سازمان بورس و کانون سهامداران حقیقی با نمایندگان مجلس صورت گرفت، مقرر شده است که اخبار مثبتی در صنایع بورسی منتشر شود.

وی از تعدیل حق انتفاع بهره برداری معادن خبر داد و افزود:به این ترتیب قرار است امروز موضوع حق انتفاع بهره برداری از معادن در کمیسیون تلفیق تجدید نظر شده و تعدیلی در این خصوص صورت گیرد که امیدواریم حق انتفاع 15 درصدی در کمیسیون تلفیق به تصویب برسد.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه حق انتفاع بهره‌برداری از معادن قطعا کاهش می یابد،ادامه داد:در حال حاضر حق انتفاع بهره برداری از معادن همچنان 25 درصد است اما با رایزنی های صورت گرفته قرار است این میزان کاهش یابد.

وی به کاهش نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی اشاره کرد و افزود: مجلس تصمیم‌گیری در خصوص نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی را به دولت سپرده است و قرار است این موضوع توسط دولت بررسی و کارشناسی شود.

رشیدی یادآور شد:دولت قول مساعد داده است که نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی را 10 سنت در نظر گیرد ولی نظر یکی از وزرای دولت روی قیمت هفت یا هشت سنت بوده و مسئولان ایمیدرو نیز با قیمت 30 سنتی مخالفند؛ بنابراین قرار شده است که نظرات مختلف توسط دولت کارشناسی شده و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی اظهار کرد:این در حالی است که نرخ گاز در آمریکا به هشت سنت رسیده که این قیمت در تصمیم گیری دولت در خصوص نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی موثر است.

رشیدی در ادامه از تلاش ها رییس سازمان بورس قدردانی کرد و گفت:رییس سازمان بورس و تیم وی تلاش‌های موثری در خصوص منطقی کردن نرخ خوراک پتروشیمی و نیز بهره مالکانه معادن انجام دادند که لازم است از زحمات آنان تقدیر شود.

وی در ادامه عنوان کرد:سهامداران توجه کنند که ممکن است بورس تهران به دلیل برخی مسائل شخصی و کارشکنی‌ها منفی شود،ولی این کارشکنی‌ها کوتاه مدت بوده و خنثی می شود و بازار به روند عادی خود باز می گردد.

وی تصریح کرد:سهامداران مراقب باشند و شایعات بی اساس را در تصمیم گیری خود لحاظ نکنند زیرا موارد مورد اختلاف در حال بررسی بوده و نتیجه نهایی از طریق دولت و مجلس اعلام می شود.

انتهای پیام

کد N79257

وبگردی