آفتاب

تشکیل چهار کارگروه میان وزارت بهداشت و واحد بهداشت و درمان نیروهای مسلح

تشکیل چهار کارگروه میان وزارت بهداشت و واحد بهداشت و درمان نیروهای مسلح

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل چهار کارگروه آموزشی، پژوهشی، درمانی و حوادث غیرمترقبه میان وزارت بهداشت و واحد بهداشت و درمان نیروهای مسلح خبرداد.

دفاع > ارتش- همشهری آنلاین:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل چهار کارگروه آموزشی، پژوهشی، درمانی و حوادث غیرمترقبه میان وزارت بهداشت و واحد بهداشت و درمان نیروهای مسلح خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سید حسن هاشمی در دیدار با رییس بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح و رییس بهداشت و درمان های نیروهای مسلح کشور ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به مشکلات حوزه سلامت بهداشت و درمان نیروهای مسلح با امکانات لجستیکی اعم از بالگردهای امداد هوایی که در اختیار دارد، می تواند در بخش‌هایی از جمله اورژانس پیش بیمارستانی به حوزه سلامت کشور کمک کند.

وی با اشاره به توانایی نیروهای مسلح در زمینه کنترل حوادث غیرمترقبه و احداث بیمارستان های صحرایی، اظهار داشت: وزارت بهداشت از نظر تجهیزات امداد هوایی در مضیقه قرار دارد که می تواند این امدادها را از طریق خرید خدمت از نیروهای مسلح دریافت کند.

هاشمی وضعیت آموزش علوم پزشکی در کشور و نیروهای مسلح را مورد اشاره قرار داد و افزود: نیروهای مسلح با انعقاد تفاهمنامه با معاونت آموزش وزارت بهداشت این توانایی را دارند که تمام نیازهای آموزشی خود را تأمین کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این نکته که تمام طرح های عمرانی در کشور باید پیوست سلامت داشته باشند، گفت: متاسفانه استان خوزستان با وجود ثروت هایی که در اختیار دارد به دلیل همین بی توجهی ها هم اکنون با مشکلاتی نظیر آلاینده های هوا مواجه شده و بعد از استان سیستان بیشترین مشکلات بهداشتی و درمانی را در کشور دارد.

وی افزود : در زمینه پزشک خانواده، تشکیل کارگروه اورژانس دریایی ، تقویت بیمه ها و سایر موارد، وزارت بهداشت آمادگی همکاری با بهداشت و درمان نیروهای مسلح را دارد.

وزیر بهداشت برای پیگیری درخواست نیروهای مسلح برای تسریع صدور مجوز احداث بیمارستان هایی در بخش های جنوبی و شرق کشور، قول مساعدت داد.

آمادگی نیروهای مسلح برای تامین امدادهوایی اورژانس

رییس بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح کشور نیز گفت: طرح امام رضا (ع) که توسط بهداشت و درمان ستاد کل در حال اجراست برنامه های مختلفی همچون آموزش بهداشت فرماندهان، ارتقای وضع بهداشت و درمان کارکنان و خانواده ها، کاهش آسیب حوادث، اصلاح الگوی تغذیه یگان ها، بازسازی اماکن زیستی، توسعه فضای سبز، توسعه بهداشت از طریق تبلیغات توسط دو هزار روحانی و ارتقای سامانه آب و فاضلاب مراکز نیروهای مسلح را پوشش می دهد.

سردار نصرالله فتحیان افزود: هم اکنون دو هزار و 256 دانشجوی علوم پزشکی از مقطع کاردانی تا دکترای حرفه ای، 150 دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای، 160 دستیار تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی نیروهای مسلح زیر نظر 400 عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: برای ارتقای کیفیت خدمات تعداد بیمارستان های نیروهای مسلح را از 77 بیمارستان به 52 و از 11 هزار تخت بستری به 5500 تخت کاهش داده ایم.

فتحیان بیان داشت: طبق اعتبارسنجی وزارت بهداشت 20 درصد بیمارستان های نیروهای مسلح عالی، 40 درصد درجه یک، 30 درصد درجه 2 و 10 درصد درجه 3 هستند و 50 درصد ظرفیت این بیمارستان ها در خدمت مردم قرار دارد.

رییس بهداشت و درمان نیروهای مسلح گفت: هم اکنون در سطح کشور 25 بیمارستان صحرایی ایجاد کرده ایم که تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد آن باید به 50 بیمارستان برسد.

وی افزود: تاکنون 90 بیمارستان صحرایی در 420 منطقه محروم کشور دایر نمودیم که به طور رایگان به بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه می کند.

فتحیان با اشاره به توانایی ناوگان امداد هوایی نیروهای مسلح گفت: توانایی داریم روزانه 1400 بیمار را از نقاط مختلف کشور به وسیله بالگرد منتقل کنیم و این امکانات را می توانیم در اختیار وزارت بهداشت نیز قرار دهیم.

بیمارستان های نیروهای مسلح شرق تهران را پوشش دهند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دیدار گفت: بار بهداشتی و درمانی منطقه شرق تهران که جمعیتی بیش از 2.5 میلیون نفر را در بردارد عمدتا بر دوش بیمارستان امام حسین (ع) قرار دارد که نیروهای مسلح در این منطقه بیمارستان های خوبی همچون بیمارستان بعثت را دارند و می توانند با اورژانس شهری ما در این بخش همکاری نزدیکی برای کمک به مردم داشته باشند.

دکتر محمد حاجی آقاجانی افزود: اعتباربخشی بیمارستانی وزارت بهداشت از یک الگوی واحد پیروی می کند و در این مدل توانمندسازی داخلی بیمارستان ها به عهده گردانندگان خود آن بیمارستان هاست و از نیروهای مسلح می خواهیم کیفیت برخی از بیمارستان های خود را در شهرستان ها ارتقا دهند.

وی بیان داشت: در زمینه اورژانس های شهری و پیش بیمارستانی، اورژانس دریایی و امداد هوایی فرصت همکاری بسیاری بین نیروهای مسلح و وزارت بهداشت وجود دارد و وزارت بهداشت آمادگی دارد در قالب تفاهمنامه هایی از توانمندی های نیروهای مسلح و امکانات آنان در جهت خدمت رسانی بهتر و سریع تر به مردم بهره گیرد.

کد N79096

وبگردی