آفتاب

آمریکا به پاکستان 352 میلیون دلار کمک کرد

آمریکا به پاکستان 352 میلیون دلار کمک کرد

تهران - ایرنا - «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا مجوز پرداخت 352 میلیون دلار کمک از «صندوق حمایت ائتلاف» را به پاکستان امضاء کرد.

خبرگزاری قطر روز شنبه از اسلام آباد گزارش داد: «ریچارد اولسون» سفیر آمریکا در پاکستان در دیدار با «اسحاق دار» وزیر دارایی پاکستان در اسلام آباد اعلام کرد پرداخت این میزان کمک به پاکستان به کنگره آمریکا اطلاع داده شده است.

قرار است این مبلغ تا دو هفته دیگر پرداخت شود.

طرفین همچنین در این دیدار در ارتباط با مسایل مورد علاقه به ویژه در زمینه گفت و گوی راهبردی که قرار است در این هفته در واشنگتن برگزار شود، تبادل نظر کردند.

«محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان و «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا ماه اکتبر در دیداری در واشنگتن در خصوص آغاز مجدد دور تازه ای از گفت و گوی راهبردی در سطح وزیران موافقت کرده بودند.

اولویت های راهبردی برای این گفت و گوها اجرای قانون و مقابله با تروریسم، مالی و اقتصادی، انرژی، امنیت، ثبات راهبردی و عدم اشاعه و گروه مشورتی دفاعی است.

آخرین نشست گفت و گوی راهبردی آمریکا و پاکستان در سال 2010 میلادی برگزار شده بود و این روند به علت تنش ها در رابطه بین دو کشور بر سر چند مساله از جمله حمله نظامی یک جانبه آمریکا در پاکستان که به کشته شدن اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده منجر شد، متوقف شده بود.

مترجمام**1533**1545
کد N79000

وبگردی