آفتاب

بررسی لایحه بودجه 93 از روز سه شنبه در صحن آغاز می شود

بررسی لایحه بودجه 93 از روز سه شنبه در صحن آغاز می شود

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه بودجه 93 در صحن مجلس از روز سه شنبه آغاز می شود.

ˈغلامرضا کاتبˈ در نشست خبری که امروز- شنبه - در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: به مردم وعده داده بودیم بررسی کلیات لایحه بودجه از فردا در دستور کار قرار گیرد ولی به علت اینکه تبصره هدفمندی عصر چهارشنبه به کمیسیون ارائه شد لازم بود بخشی از مصوبات مرتبط با هدفمندی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به ارجاع تبصره هدفمندی به صحن علنی گفت: با توجه به اینکه بخشی از مصوبات کمیسیون تلفیق که مرتبط با هدفمندی است و احتمالا نمایندگان در کمیسیون های تخصصی پیشنهاداتی درباره تبصره 21 هدفمندی داشته باشند، عصر یکشنبه پیشنهادهای تمام کمیسیون ها در کمیسیون تلفیق بررسی می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر این اساس صبح سه شنبه این هفته بررسی لایحه بودجه 93 در صحن مجلس، در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

وی با اشاره به بررسی تبصره 4 لایحه بودجه که مربوط به فاینانس خارجی است، گفت: به منظور از بین بردن رکود اقتصادی، 35 میلیارد دلار در لایحه بودجه به عنوان فاینانس در نظر گرفته شد تا در طرح های تملک دارایی و پروژه های عمرانی به کار گرفته شود.

وی افزود: همچنین در راستای ایجاد توازن منطقه ای و استفاده همه استانها از فاینانس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد بر اساس شاخص های برخورداری و محرومیت مناطق و به منظور اتمام پروژه های نیمه تمام این منابع را توزیع کند و چنانچه تا پایان آبان ماه استان ها نتوانستند از سهم خودشان استفاده کنند بتوانیم از این اعتبارات در بخش های دیگر استفاده کنیم.

به گفته کاتب همچنین از این منابع در پروژه هایی استفاده شود که از سوی بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی ودارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی دارای توجیه فنی و اقتصادی تشخیص داده شود.

ادامه دارد...

سیام(3)**2021**
کد N78970

وبگردی