آفتاب

هشدار رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش تهدید افراطیون در سوریه

هشدار رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش تهدید افراطیون در سوریه

یک مقام بلندپایه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هشدار داد، افزایش چشمگیر تعداد شبه‌نظامیان وابسته به القاعده که به جنگ با دولت بشار اسد در سوریه می‌پیوندند، تهدیدها در زمینه سرایت درگیری به داخل مرزهای این رژیم را افزایش داده و اکنون این رژیم در حال ارزیابی سیاست بی‌طرفی خود نسبت به جنگ داخلی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام رژیم صیهونیستی که نام خود را فاش نساخت، اعلام کرد که بیش از 30 هزار شبه‌نظامی مرتبط با القاعده در سوریه فعال هستند که این میزان افزایش چشمگیری به نسبت برآورده‌های قبلی کشورهای غربی دارد.

وی اینکه تل آویو چطور به این آمار دست یافته و همچنین چه گروه‌هایی در این ارزیابی گنجانده شده‌اند، فاش نساخت.

این مقام صهیونیست برآورد کرد که دو سال پیش تنها دو هزار شبه‌نظامی افراطی در سوریه بودند اما پس از این مدت این تعداد مثل "قارچ" به 30 هزار نفر رسیده است و تهدیدی بسیار خطرناک را متوجه خاورمیانه ساخته است.

وی مدعی شد که گروه‌های افراطی در سوریه پس از تمام شدن کارشان با دولت سوریه به سراغ اسرائیل خواهند آمد.

وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: پس از اینکه این گروه‌ها موقعیت خود را در سوریه تقویت کردند، قصد دارند تلاش‌هایشان را به سوی اسرائیل منحرف کرده و به اسرائیل حمله کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی دستکم دو مورد از پرتاب موشک از لبنان به سوی اراضی اشغالی را مرتبط با القاعده دانسته‌اند اما ناظران مستقل این موارد را تلاشی از سوی گروه‌های افراطی برای واداشتن اسرائیل به حمله به جنوب لبنان می‌دانند.

اسرائیل طی جنگ داخلی سوریه ترجیح داده بود تا دخالتی در این جنگ نداشته باشد و تنها ناظر درگیری دشمنان خود در سوریه باشد اما به گفته مقام اسرائیلی دیگر این مساله مطرح نیست و هر چه بیشتر جنگ در سوریه به طول بینجامد افراطیون بیشتری در این منطقه خواهند آمد.

انتهای پیام

کد N78869

وبگردی