آفتاب

آسوشیتدپرس عکاس برنده جایزه پولیتزر را اخراج کرد

آسوشیتدپرس عکاس برنده جایزه پولیتزر را اخراج کرد

یکی از عکاسان برنده جایزه پولیتزر پس از تصدیق این مساله که در یکی از عکس‌هایش از جنگ داخلی سوریه دست برده، از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی‌میل، نارسیسو کونترراس، عکاس مکزیکی به منظور حذف تصویر دوربین یکی از همکارانش از عکس گرفته شده از یک شورشی سوری پیش از ارسال آن به خبرگزاری آسوشیتدپرس از تکنیک رایج فوتوشاپ تحت عنوان "مشابه‌سازی" (Cloning) استفاده کرده و در حقیقت در این عکس دست برده است.

این تکنیک شامل کپی کردن بخشی از عکس و انتقال آن به قسمت دیگری از تصویر است که به عکاسان این توانایی را می‌دهد تا بخش‌هایی از تصاویر را حذف کنند. در این مورد این عکاس تصویر دوربین یکی از همکارانش را حذف کرده است.

در تصویر اصلی، دوربین فیلمبرداری خبرنگاری دیگر در گوشه سمت چپ تصویر بر روی زمین مشخص است.

نارسیسو کونترراس پیش از فرستادن این عکس به خبرگزاری آسوشیتدپرس با استفاده از تکنیک مشابه‌سازی بخش دیگری از زمینه را کپی کرده و عکس را اصلاح کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به عکاسان خود اجازه می‌دهد تا از نرم‌افزارها برای تاریک و روشن کردن تصاویر که ‌آن را "تنظیمات جزئی" می‌نامند، استفاده کنند اما بر اساس سیاست این خبرگزاری تنها این نوع تغییرات کوچک قابل قبول هستند.

کونترراس که به دلیل تصاویرش که از این جنگ گرفته برنده جایزه پولیتزر شده است، گفت: این عکس تنها تصویری است که من در آن دست برده‌ام. هنگامی که تصویر این دوربین را حذف کردم، تصمیم اشتباهی گرفتم. از این اقدام احساس شرم می‌کنم. شما می‌توانید آرشیو عکس‌های مرا ببینید و آن وقت می‌توانید بفهمید که این تنها موردی است که من در آن دست برده‌ام. اما من اشتباه خود را می‌پذیرم و پیامدهای آن را قبول می‌کنم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از زمان افشای این مساله روابط خود با این عکاس را قطع کرده است.

سانتیگو لیون، معاون رئیس و مدیر بخش عکاسی خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: شهرت این خبرگزاری بسیار زیاد است و ما به هر اقدامی که اصول اخلاقیمان را نقض کند با جدیت واکنش نشان می‌دهیم. حذف جزئیات از عکس‌های ما کاملا غیرقابل قبول است و ما دیگر با کونترراس ارتباطی نداریم. او هرگز و تحت هیچ‌ شرایطی نمی‌تواند بار دیگر با خبرگزاری آسوشیتدپرس همکاری کند.

انتهای پیام

کد N78867

وبگردی