آفتاب
دستور کار کمیسیون های مجلس:

سوال یازده نماینده از ظریف/ رانت 650 میلیون یورویی دستور کار کمیسیون اصل نود

سوال یازده نماینده از ظریف/ رانت 650 میلیون یورویی دستور کار کمیسیون اصل نود

کمیسیون ها تخصصی مجلس این هفته نیز جلسات خود را برگزار می کنند و وزرای کابینه نیز مانند هفته های گذشته مهمان پارلمان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روز های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه این هفته تشکیل جلسه خواهند داد و وزیران کابینه همچون هفته های گذشته با حضور در کمیسیون های مختلف پاسخگوی سوالات نمایندگاه هستند.

کمیسیون اصل نود مجلس

قرار است این هفته در جلسه ای شکوائیه احمد  توکلی پیرامون رانت 650 میلیون یورویی را بررسی در کمیسیون اصل نود بررسی شود. همچنین نشست اعضای ثابت کمیسیون برای رسیدگی به شکایات و نشست با وزیر وزارت جهادکشاورزی پیرامون پرونده شماره 6817 م کمیسیون و سایر مسائل مطروحه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی نیز قرار است، طرح یک فوریتی تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و همچنین طرح اجازه تصویب اساسنامه و تشکیل اتحادیه شهرداریها و دهیاری‌های کشور مورد بررسی قرار گیرد.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز این هفته میزبان وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سؤالات ابراهیم آقامحمدی به نمایندگی از 2 نماینده، محمدجواد نظری‌مهر وشهباز حسن‌پور است.

کمیسیون اقتصادی

قرار است این هفته لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دوره پنجم بانک توسعه اسلامی، طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی (یک‌فوریتی) و لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم بررسی شود. همچنین در این کمیسیون قرار است نشستی با مسؤولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص استماع گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی وزارتخانه در سال آتی انجام گیرد.

 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کمیسیون امنیت ملی نیز بار دیگر با دعوت از وزیر امور خارجه از وی خواسته تا به سوال یازده نفر از وزرا پاسخ دهد. ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، علی‌اکبر آقایی نماینده سلماس، فرهاد بشیری نماینده پاکدشت، مشترک آقایان جواد کریمی‌قدوسی، بهرام بیرانوند، احمد آریایی‌نژاد، ابوالقاسم جراره و حبیب آقاجری به ترتیب نمایندگان مشهد، بروجرد، ملایر، بندرعباس و بندرماهشهر سوال کنندگان از ظریف هستند.

کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی مجلس هم قرار است این هفته، میزبان وزیر نیرو باشد تا به سوالات سیدحسین نقوی نماینده ورامین، امید کریمیان نماینده مریوان،زهره طبیب‌زاده نوری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر پاسخ دهد. همچنین وزیر نفت هم قرار است با حضور در این کمیسیون به سؤالات، زهره طبیب‌زاده نوری نماینده تهران، مؤید حسینی صدر نماینده خوی، پاسخ دهد و بررسی توان‌ بخش خصوصی در فروش نفت نیز با حضور مسئولان وزارت نفت برگزار می شود.

 کمیسیون بهداشت و درمان

کمیسیون بهداشت این هفته میزبان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سؤالات جعفر قادری نماینده شیراز و محمدحسن دوگانی نماینده فسا(سؤال مشترک 1فقره)، مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر و فریدون‌کنار(1فقره)، محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد(1فقره)، ناصر موسوی‌ لارگانی نماینده فلاورجان(3فقره) عبدالکریم هاشمی نماینده میناب، رودان و جاسک(1فقره)، جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر(1فقره) است.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

دستور کار کمیسیون شوراها نیز دعوت از وزیر کشور برای شرکت در جلسه تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری اردبیل و پاسخ گویی وی به سؤالات نمایندگان است.

 کمیسیون صنایع و معادن

کمیسیون صنایع و معادن هم این هفته از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کرده است تا پاسخگوی سؤالات، علی ایرانپور نماینده مبارکه(4فقره) میرگلوی بیات نماینده ساوه و زرندیه، محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق، خجسته نماینده همدان، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار و گروس، عوض حیدرپور نماینده - شهرضا و دهاقان باشد.

کمیسیون عمران

کمیسیون عمران در دستور کار این هفته خود  دعوت از وزیر کشور، نیرو و نفت جهت پاسخگویی به سؤالات نمایندگان را در دستور کار خود قرار داده است.

کمیسیون فرهنگی مجلس

کمیسیون فرهنگی نیز این هفته مانند سایر اکثر کمیسیون های مجلس میزبان یکی از وزرای کابینه است. قرار است در این کمیسیون - نشت مشترک اعضا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان ایشان درخصوص مسائل فرهنگی(در محل وزارتخانه) برگزار شود.

کمیسیون قضائی و حقوقی 

کمیسیون قضایی و حقوقی نیز این هفته میزبان وزیر - اقتصاد و دارایی است تا پاسخ گوی سوال کامران نماینده اصفهان است.

 کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

کمیسیون کشاورزی نیز از وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤال آقای سیدباقر حسینی نماینده زابل، زهک و هیرمند(به نمایندگی از طرف چهار نماینده) دعوت کرده است در در جلسه این کمیسیون حضور یابد. وزیر نیز نیز برای پاسخ به تعدادی سوال در کمیسیون حضور می یابد.

کد N78853

وبگردی