آفتاب

ورلد تریبیون : عربستان مسئله شراکت با پاکستان برای ساخت جنگنده را بررسی می کند

ورلد تریبیون : عربستان مسئله شراکت با پاکستان برای ساخت جنگنده را بررسی می کند

تهران-ایرنا-روزنامه ˈ ورلد تریبیونˈ آمریکا در گزارشی در مورد تلاش پاکستان برای ساخت جنگنده نوشت : عربستان در حال بررسی شراکت این کشور برای ساخت یک جنگنده توسط متخصصان پاکستانی است .

به گزارش روزنامه ˈ رأی الیوم ˈ در گزارش این روزنامه آمریکایی که آن را ˈگزارش فوریˈ تلقی کرده ، آمده است : برخی مقام های وزارت دفاع عربستان برنامه جنگنده پاکستانی به نام ˈJF-17ˈرا بررسی کردند ، جنگنده ای که شبیه به جنگنده های اف -16 آمریکا است .

این مقام ها که این روزنامه آمریکایی نامی از آن ها نبرده است ، اظهار داشتند : نمایندگان وزارت دفاع و نیروی هوایی عربستان بحث فواید خرید این نوع جنگنده پاکستانی را به عنوان بخشی از همکاری های ریاض و اسلام آباد بررسی کردند .

یکی از این مقام ها یاد آور شد که این طرح می تواند فناوری ای را برای عربستان به ارمغان آورد که می توان از آن در طرح های آتی استفاده کرد .

گفتنی است شاهزاده ˈ سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز ˈ معاون وزیر دفاع عربستان چند روز پیش از کارخانه های اسلحه سازی و تجهیزات نظامی پاکستان بازدید کرد ؛ وی بازدید خود از کارخانه های اسلحه سازی و تجهیزات نظامی پاکستان را با بازدید از کارخانه هواپیماسازی پاکستان آغاز کرد سپس وی از طرح هواپیمای جی اف -17 بازدید کرد .

گفتنی است تولید این هواپیمای پاکستانی که بسیار شبیه به جنگنده اف -16 آمریکایی است ، در سال 2013 میلادی آغاز شده است .

شاهزاده سلمان با ژنرال ˈ راحیل شریف ˈ رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و خاطر نشان کرد که بر تقویت همکاری ها در زمینه های دفاعی میان عربستان و پاکستان و از جمله آموزش و تبادل تجربه وعلم و آگاهی تمرکز دارد .

فرمانده ارتش پاکستان نیز از روابط خوب دولت و مردم عربستان و پاکستان و همچین نیروهای مسلح این دو کشور ابراز رضایت کرد و افزود : این روابط مستحکم ناشی از ارزش های دینی و وجوه مشترک تاریخی و فرهنگی دو کشور است .

مترجمام **2041**1446
کد N78821

وبگردی