آفتاب

اپوزیسیون الجزایر انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرد

اپوزیسیون الجزایر انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرد

حزب مخالف دولت الجزایر با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل را تحریم می‌کند، اعلام کرد که این انتخابات شفاف نبوده و احتمالا تقلب‌های بسیاری در آن وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، حزب "جمعیت به خاطر فرهنگ و دموکراسی" در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه قصد دارد انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل را تحریم کند، اعلام کرد: فرصت بسیار ناچیزی وجود دارد که این انتخابات به تغییری در ساختار سیاسی این کشور بینجامد.

حزب مذکور انتخابات پارلمانی 2012 را نیز بنا به دلایل مشابهی تحریم کرده بود. این حزب و دیگر احزاب مخالف الجزایر خواهان تشکیل کمیته مستقلی برای برگزاری انتخابات هستند، اما دولت درخواست آن را نپذیرفته است.

این در حالی است که حزب کارگر الجزایر پس از نشست خود تصمیم گرفت لویزه حنون، دبیرکل این حزب را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در 17 ‌آوریل کاندید کند.

لویزه حنون اعلام کرد، محورهای اصلی برنامه‌های انتخاباتی‌اش بر تشکیل کشور دموکرات واقعی و ارتقای سطح دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متمرکز است. وی تاکید کرد که در تبلیغات انتخاباتی‌اش به اخلاق سیاسی پایبند خواهد بود و به رای دیگران احترام خواهد گذاشت.

دبیرکل حزب کارگر الجزایر تصریح کرد: انتخابات آتی برای کشور بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود و الجزایر باید از آن پیروز بیرون بیاید.

حنون از عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر خواست تا شرایطی را برای برگزاری انتخابات شفاف و بی‌طرفانه فراهم کند تا شرایطی را برای سوءاستفاده طرف‌های خارجی بوجود نیاورد.

پیشتر وزارت کشور الجزایر اعلام کرده بود، تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از ماه مارس آغاز شده و سه روز پیش از روند رای‌گیری در 17 آوریل پایان می‌یابد.

از میان برجسته‌ترین شخصیت‌هایی که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده‌اند علی بن فلیس، نخست‌وزیر پیشین الجزایر است که در انتخابات سال 2004 در رقابت‌ با عبدالعزیز بوتفلیقه شکست خورد. در این میان نام احمد بن بیتور، نخست‌وزیر پیشین الجزایر نیز به چشم می‌خورد که برای نخستین بار در انتخابات کاندید شده است.

این در حالی است که ابهام‌ها پیرامون موضع عبدالعزیز بوتفلیقه جهت کاندید شدن در انتخابات وجود دارد چرا که حزب جبهه آزاد‌ی‌بخش ملی الجزایر خواهان نامزد شدن وی در انتخابات شده اما وی همچنان از بیماری خود بهبود نیافته است.

انتهای پیام

کد N78814

وبگردی