آفتاب
رییس فراکسیون وفاداری در مجلس لبنان:

تشکیل دولت بدون حضور بخش اصلی جامعه لبنان شک برانگیزاست

تشکیل دولت بدون حضور بخش اصلی جامعه لبنان شک برانگیزاست

بیروت - ایرنا - ˈمحمد رعدˈ رییس فراکسیون ˈوفاداری به مقاومتˈ وابسته به حزب الله در مجلس لبنان با اشاره به اصرار برخی گروه ها بر دور نگه داشتن حزب الله از ساختار دولت جدید این کشور گفت: تشکیل دولت بدون حضور یکی از بخش های اصلی جامعه لبنان، شک برانگیز است.

به گزارش ایرنا، رعد روز شنبه در مراسمی در روستای ˈالغازیهˈ در جنوب لبنان، افزود: ما نباید در تشکیل دولت جدید عجله کنیم، زیرا برای انجام تلاش های خالصانه در راستای تشکیل دولت و جذب و ایجاد توافق با همه گروهها، فرصت کافی باید داشت .

رییس فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان همچنین بر هوشیاری ، درایت و صبر سیاستمداران برای اداره امور سیاسی لبنان تاکید کرد.

این مقام ارشد حزب الله با اشاره به آمادگی مقاومت برای پاسخ به هرگونه حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان خاطرنشان کرد: مقاومت برای رویارویی با حملات اسراییل علیه لبنان به اندازه کافی آماده است و حلقه کامل، هوشیاری مردم در کنار آمادگی ارتش و مقاومت، قادر به شکست همه تلاش های دشمن در ورود به خاک لبنان یا تجاوز به مرزهای هوایی آن است و وجود چنین حلقه و همبستگی میان ارتش، مردم و مقاومت، منجر به تحقق چنین دستآوردهایی در لبنان شده است.

رعد در باره ضرورت حمایت از طرح راهبردی ˈدفاعی ملیˈ لبنان تصریح کرد: حزب الله معتقد است که لبنان باید به راهبرد دفاعی ملی پایبند باشد و آن را به رسمیت شناخت و به این باور رسید که جز پایبندی به معادله ارتش، مردم و مقاومت ، راه دیگری برای دفاع از کرامت و حاکمیت کشور نداریم.

وی در مورد موضوع تدوین دستور کار دولت جدید لبنان اضافه کرد: ما بحث و گفت وگو پیرامون این موضوع را به تاخیر انداخته ایم تا مایه اختلاف میان لبنانی ها و هدر دادن وقت مسوولان در حالیکه منتظر تشکیل دولت جدید برای اداره امور کشور هستند، نشویم.

رعد گفت: برخی خواستار تشکیل دولتی در لبنان هستند که به وعده های خود عمل نکند و قادر به مدیریت بحران و رسیدگی به مسایل کشور که تحت تاثیر نآارامی های منطقه قرار گرفته، نباشد.

ˈجریان 14 مارسˈ لبنان همچنان به کارشکنی های خود در راستای تشکیل دولت و تدوین دستور کار آن، ادامه می دهد و این بار خواستار حذف عبارت ˈمعادله طلایی مردم، ارتش و مقاومتˈ از متن دستور کار چهار ساله دولت جدید لبنان و درج بیانیه ˈبعبداˈ به جای آن است.

بیانیه بعبدا در سال 2012 میلادی با حضور ˈمیشل سلیمانˈ رییس جمهوری لبنان و رهبران گروه های هشت و 14 مارس لبنان، به امضا رسید در این بیانیه بر دورنگه داشتن لبنان از پیامدهای تحولات پیرامون تاکید شده است.

خاورم*2023**1651
کد N78784

وبگردی