آفتاب

ابراز امیدواری ولایتی به آغاز همکاری‌های ایران و فرانسه

ابراز امیدواری ولایتی به آغاز همکاری‌های ایران و فرانسه

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: همکاری مشترک ایران و فرانسه در جنگ 16 روزه میان مقاومت اسلامی لبنان و اسراییل تلاش مثال زدنی در همکاری‌های دو کشور بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر ولایتی در دیدارش با دوشارت، وزیر اسبق فرانسه که در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد به یادآوری تلاش‌های مشترک ایران و فرانسه در راستای برقراری صلح در دنیا پرداخت.

وی با بیان اینکه در جنگ شانزده روزه مقاومت اسلامی لبنان با اسراییل، ایران و فرانسه همواره تلاش کردند تا گام‌های موثری برای حل این مساله بردارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک خطاب به دوشارب خاطر نشان کرد: این همکاری ما و شما در جهت ایجاد آرامش منطقه یک کار مثال‌زدنی در همکاری‌های خط بالای میان ایران و فرانسه در جهان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: امیدواریم این سفر شما هم مقدمه‌ای برای آغاز همکاری‌های ارزشمند و همه جانبه سیاسی‌، اقتصادی،‌ فرهنگی و بین‌المللی میان ایران و فرانسه باشد.

همچنین دوشارب نیز با ابراز خرسندی از مثمرثمر بودن تلاش‌های مشترک ایران و فرانسه برای حل مسائل سوریه و اروپا گفت: ما خاطرات دقیقی از شما زمانی که در دمشق برای حل بحران سوریه گام برداشتید داریم. شما نقش مهمی در آن زمان ایفا کردید.

وی ادامه داد: با اینکه امروز شاهد تغییرات بسیاری در جهان هستیم ولی باید بگویم بازیگران در جهان همان کشورهای قبلی هستند و هم اکنون هم کشورهای ما در وضعیت‌های مشابهی قرار دارند و ما امیدوارم من و شما بتوانیم به راه حل‌هایی دست یابیم تا برای تمام طرفین قابل قبول باشد.

وزیر اسبق فرانسه با بیان اینکه،‌ ایران باید تمام جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی مجددا باز یابد و این امر برای من اهمیت بسیاری دارد تاکید کرد: لازم است ایران تمام جایگاه خود درعرصه بین‌المللی را کسب کرده و در آن مستقر شود تا بتوانیم به مشکلاتی به ویژه مسائل سوریه رسیدگی کنیم.

وی گفت: اینکه بتوانیم بر مشکلات سوریه فاقد آییم اهمیت زیادی دارد چرا که در درجه اول ملت سوریه امروز احساس بدبختی شدیدی می‌کنند و کشورهای مجاور‌، کل منطقه و ما اروپایی ها بسیار از این وضعیت متاثر هستیم به همین دلیل نیاز داریم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

دوشارب در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از موفقیت‌های ولایتی درسمت‌های متفاوتی که به عهده گرفته است گفت: من علاقه و توجه بسیاری برای حل مسائل بین‌المللی داشته به همین دلیل یک دفتر وکالت دارم و فکر می‌کنم می توانیم همکاری‌های خود را ادامه بدهیم.

انتهای پیام

کد N78518

وبگردی