آفتاب
تحولات عراق/

همکاری 99 درصد عشایر با ارتش/مالکی: هرگز با تروریست ها مذاکره نمی کنیم

همکاری 99 درصد عشایر با ارتش/مالکی: هرگز با تروریست ها مذاکره نمی کنیم

همکاری 99 درصد عشایر استان الانبار با نیروهای ارتش و اظهارات نخست وزیر عراق درباره جنگ با تروریسم از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "رشید فلیح" فرمانده عملیات استان الانبار در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ارتش عراق از تجهیزات کافی برای مقابله با گروه های مسلح در سرتاسر این کشور برخوردار است.

وی همچنین اعلام کرد که فرصت زمانی 10 روزه را برای نابودی افراد مسلح گروه داعش در شهر فلوجه در استان الانبار تعیین کرده است. فلیح خاطرنشان کرد که گروه داعش غیر نظامیان را در مناطق مختلف استان الانبار هدف قرار می دهد و از منطقه صنعتی در شهر فلوجه برای بمبگذاری خودروها و قاچاق سلاح به داخل شهر استفاده می کند.

پایگاه خبری مسله نیز به نقل از "رافع الفهداوی" یکی از شیوخ عشایر استان الانبار گزارش داد که 99 درصد عشایر این استان در عملیات نیروهای پلیس محلی با گروه های مسلح در شهرهای مختلف استان الانبار همکاری کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: بحران فلوجه به زودی به پایان نمی رسد و نیازمند عملیات نظامی نیروهای ارتش و پلیس با همکاری عشایر عراقی است.

از سوی دیگر نوری المالکی نخست وزیر عراق روز گذشته با سخنرانی در بغداد  مخالفت خود را با مذاکره با گروه های تروریستی از جمله القاعده و داعش اعلام کرد. وی با بیان این مطلب افزود: کسی که نماینده تروریست ها محسوب می شود نمی تواند در روند سیاسی مشارکت داشته باشد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: از بین بردن تروریسم اولویت کنونی ما است. برخی از مذاکره سخن می گویند و من این پرسش را مطرح می کنم که آیا می خواهند ما با تروریست ها و داعش گفتگو کنیم؟

 

 

کد N78486

وبگردی