آفتاب

طبقه بندی فعالیتهای مراکز خیریه/ بررسی روشهای جذب مشارکتهای مردمی در خیریه ها

طبقه بندی فعالیتهای مراکز خیریه/ بررسی روشهای جذب مشارکتهای مردمی در خیریه ها

مدیرعامل خانه خیرین ایران از ساماندهی مراکز خیریه در سراسر کشور خبر داد و گفت: آموزش مدیران خیریه ها باعث می شود تا این مراکز به سمت تخصصی شدن و گروه بندی های مختلف حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عشقی ثانی در همایش آموزش مدیران مراکز خیریه استان تهران، گفت: در این همایش روشهای نوین مدیریت موسسات خیریه، مددکاری اجتماعی ویژه مدیران، روش های جذب مشارکت های مردمی و داوطلبین، مدیریت و روش های تکریم مددجویان از سوی مدیران شرکت کننده بررسی شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سرویس دهندگان با رعایت اصول حرفه ای و احترام به مددجویان باید خدمات ارائه دهند بر همین اساس باید به مقوله های رازداری حرفه ای، خوداتکایی و توانمندسازی مددجویان توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیرعامل خانه خیرین ایران به مدیریت اجرایی موسسات خیریه اشاره کرد و افزود: مدیران این مراکز باید اقداماتی در جهت تخصصی شدن خیریه ها انجام دهند به طوری که مددجو بداند برای مشکلی که دارد باید به کدام مرکز مراجعه کند و دچار سردرگمی نشود.

عشقی ثانی با اشاره به اینکه 50 نفر در این همایش شرکت کردند، گفت: همچنین حجت الاسلام سید محمدی مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی و خیرخواه مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیردولتی در این دوره آموزشی شرکت داشته و سخنرانی کردند.

به گفته وی، در حال حاضر 3 مرکز نسبت به صدور مجوز مراکز خیریه اقدام می کنند که در این میان یک موازی کاری دیده می شود و بر همین اساس باید اقداماتی در جهت قانونی شدن صدور مجوز انجام دهند.

عشقی ثانی از ضرورت ایجاد بانک اطلاعات ویژه موسسات خیریه خبر داد و تصریح کرد: یکی از مواردی که در همایش مدیران مطرح شد این بود که لازم است بانک اطلاعات قوی برای موسسات خیریه ایجاد شود تا نابسامانی که الان وجود دارد، برطرف شود و از سوی دیگر موسسات خیریه با شفاف سازی، اعتماد مردم را جذب کنند.

مدیرعامل خانه خیرین ایران تاکید کرد: برای مشارکت های مردمی باید به سمت استفاده از روش های نوین حرکت کنیم.

وی از تخصصی کردن مراکز خیریه خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته ای به سمت گروه بندی و تخصصی شدن فعالیت موسسات خیریه حرکت خواهیم کرد به طوری که باید بدانیم چند مرکز در زمینه معلولان و چند موسسه در خصوص توانمندسازی، اشتغال و... ، معلولان حرکت می کنند.

کد N78416

وبگردی