آفتاب

دولت آمریکا نگرانی‌ها درباره‌ امضا نشدن توافق ژنو را رد کرد

دولت آمریکا نگرانی‌ها درباره‌ امضا نشدن توافق ژنو را رد کرد

دولت آمریکا نگرانی‌های یکی از اعضای کنگره این کشور درباره‌ امضاء نشدن توافق ژنو توسط مقامات مذاکراتی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک جمهوریخواه ارشد مجلس نمایندگان آمریکا، از این که توافق هسته‌یی موفقتی ژنو بین ایران و گروه 1+5 هرگز توسط نمایندگان مذاکراتی کشورها امضا نشد ابراز ناراحتی کرد و مدعی شد که این امر به مقامات ایران اجازه می‌دهد که بخش‌هایی از توافق را نادیده بگیرند.

به گزارش شبکه‌ خبری سی‌ان ان این عضو کنگره آمریکا که خواست نامش فاش نشود مدعی شد که فقدان امضا می‌تواند فرصتی را در اختیار ایران بگذارد تا مفادی را که درازای تعلیق بخشهایی از برنامه‌ هسته‌ای ایران، تعلیق نسبی تحریم‌ها را به دنبال دارد، نادیده بگیرد.

وی گفت:‌ من حقیقتا فکر می‌کنم که دولت باراک اوباما فریب خورده است.

یک مقام عالی رتبه‌ی دولت اوباما در گفت و گو با سی‌ان ان تایید کرد که این توافق امضا ‌نشده است ولی گفت که این مساله اهمیتی ندارد.

این مقام دولت آمریکا با اشاره به این که توافق موقتی ، تنها یک توافق اولیه است، گفت که این که این توافق امضا نشده است چیز عجیبی نیست.

این مقام آمریکایی به سی‌ان ان گفت که " این توافق یک معاهده‌ بین‌المللی نیست" و افزود که مقامات ایرانی در روزهای اخیر " گامهای ملموسی" را در پیروی از " طرح اقدام مشترک " که در تاریخ 20 ژانویه رسما اجرایی شد اتخاذ کردند.

این مقام آمریکایی انتقاد از امضا نشدن این توافق را رد کرد و گفت که کسانی که موافق این توافق نیستند " سعی دارند به هر وسیله‌ای متوسل شوند" تا با آن مخالفت کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که تهدید اعمال تحریم‌های اضافی بیشتر از هرگونه امضایی اهرمی را در اختیار کاخ سفید قرار می‌دهد و افزود: ایرانیان به خوبی می دانند که ما اگر نتوانیم به یک توافق جامع دست یابیم، چه اتفاقی می‌افتد.

جی کارنی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز فقدان امضا را بی‌معنی دانست و روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: شکی وجود ندارد که ایران و اعضای گروه 1+5 به توافقی رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N78383

وبگردی