آفتاب
قائم مقام وزیر امورخارجه در گفت و گو با ایرنا:

روشنگری رییس جمهوری در اجلاس داووس اشتیاق صاحبان صنایع جهان را به دنبال دارد

روشنگری رییس جمهوری در اجلاس داووس اشتیاق صاحبان صنایع جهان را به دنبال دارد

تهران-ایرنا- قائم مقام وزیر امورخارجه با بیان این که رییس جمهوری در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس تصویری واقعی از ظرفیت های ایران ارایه کرد،گفت: این روشنگری موجب ایجاد اشتیاق و رقابت در بسیاری از شرکت های بزرگ و صاحبان صنایع شده است.

مرتضی سرمدی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به داووس فرصتی برای آشنایی افراد متنفذ و صاحب رای در عالم اندیشه و اقتصاد با دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران بود.

وی اظهارداشت: رییس جمهوری در این اجلاس به خوبی استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های ایران در عرصه های مختلف را تشریح کرد.

قائم مقام وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد: به دلیل اعمال فشار بعضی از قدرت ها، بسیاری از کشورهای جهان خود را از یک ظرفیت و توانمندی عظیم محروم کردند.

سرمدی افزود: با توجه به تحولاتی که پس از توافق نامه ژنو و گشایشی که در گفت و گوهای مربوط به مذاکرات هسته ای ایجاده شده است بسیاری از کشورها، صاحبان صنایع و اتاق های فکر در حال برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های ایران هستند.

وی تصریح کرد: بدون تردید داووس فرصت مناسبی بود که این تصویر واقعی از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران ارایه شود و با توجه به علاقه و رقابتی که در بسیاری از شرکت های بزرگ و صاحبان صنایع وجود دارد در آینده نزدیک شاهد به فعلیت در آمدن این اشتیاق خواهیم بود.

رییس جمهوری روز پنج شنبه در بخشی از سخنرانی خود در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس، آمادگی ایران را برای همکاری در زمینه انرژی و مشارکت اقتصادی در این حوزه اعلام کرد

سیام(4)9254**1336
کد N78238

وبگردی