آفتاب

حمایت های مالی لابی یهودیان آمریکا از جماعت گولن ترکیه

حمایت های مالی لابی یهودیان آمریکا از جماعت گولن ترکیه

آنکارا - ایرنا - منابع خبری ترکیه روز جمعه از حمایت های مالی لابی یهودیان آمریکا از ˈفتح الله گولنˈ رهبر جماعت نور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری ˈراست خبرˈ ترکیه نوشت: تارنماهای خبری بنیادهای یهودیان آمریکا گزارش هایی را منتشر کردند که نشان می دهد جماعت گولن میلیون ها دلار از یهودیان آمریکا کمک مالی دریافت کرده است.

این پایگاه خبری می نویسد: جماعت گولن از طریق بنیادهای صوری هارمونی و کاسموس، تحت عنوان پروژه های مدرسه سازی از لابی های یهودیان آمریکا میلیون ها دلار کمک مالی دریافت کرده است.

پایگاه خبری راست خبر می نویسد: موسسه های ˈمیشل اند سوسان دل و گیتسˈ، نیز کمک های خود را به جماعت گولن افشا کردند، این موسسه های متعلق به لابی یهودیان آمریکا در سال های 2006 و 2007 ، 180 میلیون دلار به جماعت گولن کمک مالی کرده اند.

بر اساس این گزارش، جماعت گولن پول های دریافتی از یهودیان آمریکا را برای اجرای عملیات های خود در ترکیه، آسیای میانه و آمریکا هزینه کرده است.

در پی عملیات فساد مالی و ارتشا در 17 دسامبر توسط پلیس و دادستان استانبول که منجر به دستگیری شماری از منتسبان دولت ترکیه، 2 نفر از فرزندان وزرای کابینه این کشور و برخی از فعالان اقتصادی شد مقامات دولتی ترکیه از جماعت گولن به عنوان عاملان این رخدادها یاد کردند.

خاورم ** 230 ** 1597
کد N78011

وبگردی