آفتاب

دیدار وزیران خارجه آذربایجان و ارمنستان در پاریس

دیدار وزیران خارجه آذربایجان و ارمنستان در پاریس

باکو - ایرنا - ˈالمار محمدیار افˈ وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و ˈادوارد نعلبندیانˈ وزیر خارجه ارمنستان روز جمعه در پاریس با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا و به نقل از رسانه های داخلی آذربایجان، ˈالمان عبدالله افˈ سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان این دور از مذاکرات وزیران خارجه آذربایجان و ارمنستان را فشرده و صریح توصیف کرده است.

بر پایه این گزارش وزیر خارجه آذربایجان در ملاقات با همتای ارمنی خود با اعلام موضع صریح کشورش گفت، چنانچه نیروهای ارمنستان هر چه زودتر اراضی اشغالی آذربایجان را ترک کنند به همان نسبت دستیابی به یک راه حل صلح آمیز برای پایان دادن به مناقشه قره باغ در چارچوب مقررات بین المللی امکان پذیرتر خواهد بود.

عبدالله اف با تاکید بر اینکه مذاکرات با ارمنستان در راستای حفظ استقلال و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان صورت می گیرد، گفت که طرفین برای تداوم مذاکرات در خصوص برخی موارد با حضور روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به توافق رسیده اند.

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار در آذر ماه و در حاشیه اجلاس شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در کی یف، پایتخت اوکراین با یکدیگر ملاقات کرده بودند.

این سومین دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از آخرین ملاقات روسای جمهور دو کشور در وین است.

خاورم*1206* 1597
کد N77994

وبگردی