آفتاب

کرملین ادعای مداخله روسیه در امور داخلی اوکراین را تکذیب کرد

کرملین ادعای مداخله روسیه در امور داخلی اوکراین را تکذیب کرد

مسکو - ایرنا - یوری اوشاکوف دستیار امور بین الملل رییس جمهوری روسیه ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر مداخله مسکو در امور داخلی اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی صدای روسیه، اوشاکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: روسیه به هیچ وجه در امور داخلی اوکراین مداخله نمی کند.

وی افزود: روسیه همواره از موضع عدم مداخله در اوکراین پیروی می کند اما با مقامهای اوکراینی از جمله در عالی ترین سطوح حکومتی تماس دارد.

دستیار رییس جمهوری روسیه گفت: بر عدم مداخله در امور داخلی اوکراین تاکید می کنیم اما این به معنی عدم برقراری تماس ها با مقامها و نمایندگان اوکراینی نیست.

اوشاکوف در همین حال به مسایلی که طرف روسی با اوکراین مطرح می کند، اشاره ای نکرد.

برخی رسانه های غربی اخیرا ادعا کردند روسیه در مسایل داخلی اوکراین دخالت می کند و مانع جدی برای همگرایی این کشور با اروپا است.

مقامهای روس نیز در روزهای اخیر از غرب خواستار عدم مداخله در امور اوکراین شدند.

ولادیمیر چیژوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا امروز، این اتحادیه را از مداخله در امور داخلی اوکراین برحذر داشت.

وی گفت: اتحادیه اروپا باید از مداخله در امور داخلی اوکراین بپرهیزد و این کشور را تهدید به اعمال تحریم نکند.

وی به عنوان نمونه بارز مداخله غرب در امور اوکراین، به سفر چند هفته پیش شماری از مقامهای غربی و اروپایی به کی یف و سخنرانی آنها در جمع تظاهرکنندگان مخالف دولت اوکراین اشاره کرد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا افزود: در شرایط کنونی حضور دیپلمات های غربی در میدان استقلال کی یف خطرناک بوده و وضعیت با چند هفته پیش فرق کرده است.

چیژوف گفت: وظیفه کسانی که نگران ثبات اوضاع اوکراین هستند، خودداری از مداخله در امور داخلی این کشور و پرهیز از تهدید به اعمال تحریم علیه اوکراین است.

اروپام/2242**518 ** 1597
کد N77875

وبگردی