آفتاب
به دلیل احتمال حملات تروریستی/

زائران پاکستانی با هواپیمای ارتش به ˈکویتهˈ منتقل می شوند

زائران پاکستانی با هواپیمای ارتش به ˈکویتهˈ منتقل می شوند

اسلام آباد- ایرنا- شبکه خبری ˈدنیا نیوزˈ پاکستان جمعه گزارش داد: به دلیل احتمال حملات تروریستی از سوی گروههای شبه نظامی 160 تن از زائران شیعی پاکستان پس از ورود به خاک کشور خود از پایانه مرزی ایران بوسیله یک فروند هواپیمای ارتش به شهر ˈکویتهˈ اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، شبکه دنیا نیوز عصر امروز گزارش داد: چندین گروه از زائران پاکستانی که به قصد زیارت اماکن مقدسه به ایران سفر کرده بودند امروز پس از خروج از پایانه مرزی ˈمیرجاوهˈ و ورود به مرز تفتان پاکستان در جنوب غربی ایالت بلوچستان این کشور به طرف شهر کویته حرکت کردند.

در این گزارش تصریح شد: مسوولان دولتی و نهادهای مجری قانون، توسط نیروهای امنیتی پاکستان، سرنشینان اتوبوس های حامل زائران را در منطقه ˈدالبندین و نوکندیˈ از احتمال حملات تروریستی مطلع و تدابیر امنیتی اتخاذ شده را به آنان اطلاع دادند.

شبکه خبری دنیا نیوز پاکستان افزود: هم اکنون یک فروند هواپیمای نظامی سی 130 در فرودگاه بین المللی شهر کویته فرود آمده و قرار است به منطقه مرزی تفتان اعزام شده و عملیات انتقال زوار شیعی به شهر کویته را انجام دهد.

حمله انتحاری سه شنبه شب گذشته در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه ˈمستونگˈ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان،30 کشته و بیش از 44 زخمی برجای گذاشت.

مسوولیت این حمله تروریستی را گروه افراطی ˈلشکر جهنگویˈ به عهده گرفت.

شیعیان پاکستان در واکنش به این حمله دلخراش، بمدت دو روز تجمعات اعتراض آمیز و تحصن در شهرهای سراسر این کشور برگزار کردند.

گروههای شیعی شهر کویته پاکستان شب گذشته (پنجشنبه) پس از توافق با وزرای دولت فدرال این کشور برای خاکسپاری اجساد شهدای این شهر اقدام کردند.

رسانه های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند؛ عملیات گسترده ای توسط نیروهای سپاه مرزی و پلیس این کشور در نواحی مختلف شهر کویته و شهرهای مجاور از جمله مناطق ˈپنجگور و مستونگˈ انجام و 30 تروریستی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، قرار است عملیات برنامه ریزی شده ای علیه عناصر تروریستی گروه ˈلشکر جهنگویˈ در مناطق مختلف ایالت بلوچستان تحت نظارت مستقیم ˈعبدالمالک بلوچˈ سروزیر این ایالت انجام شود.

آساق/1095 ** 1514
کد N77874

وبگردی