آفتاب

قشقاوی: حضور در اجلاس داووس آثار مثبتی بر اقتصاد ایران دارد

قشقاوی: حضور در اجلاس داووس آثار مثبتی بر اقتصاد ایران دارد

تهران - معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه گفت: بازتاب حضور رییس جمهوری ایران در اجلاس داووس نشان داد که حضور آقای روحانی در این اجلاس بسیار مفید بوده و نتایج مثبتی به نفع اقتصاد ایران دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسن قشقاوی شامگاه جمعه در مراسم ختم ابوالقاسم اسدی دیپلمات شهید کشورمان در مسجد نور تهران در پاسخ به سوال ایرنا درباره حضور رییس جمهوری در داووس گفت: همه قبول دارند که داووس یک اجلاس مهم اقتصادی در سطح بین المللی است که رهبران، اقتصاد دانان و مهمانان ویژه همه ساله در آن شرکت می کنند و قدمتی بیش از 40 سال دارد.

وی اظهار داشت: فضای مطلوب جهانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، پیشرفت توافق ژنو و گشایش در مسایل اقتصادی بستر مناسبی را ایجاد کرد تا رییس جمهوری بعد از 10سال به نمایندگی از ملت ایران در اجلاس اقتصادی داووس شرکت کند.

قشقاوی تاکید کرد: هرچند اجلاس هنوز تمام نشده اما بازتاب های سخنرانی دیروز رییس جمهوری نشان داد که حضور ایران بسیار مفید بوده است که امیدواریم نتایج مثبت آن به نفع مردم باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا درباره حضور نداشتن ایران در نشست ژنو 2 با موضوع بحران سوریه اظهار داشت: مسوولان جمهوری اسلامی ایران گفته اند که بدون در نظر گرفتن اهمیت و تاثیر حضور ایران نمی توان به نتیجه مطلوبی در این مذاکرات رسید.

قشقاوی تاکید کرد: ایران از هر اقدامی که ماهیت سیاسی داشته باشد حمایت می کند ضمن آنکه خود ایران در حل بحران سیوریه با راه حل های غیر نظامی پیشگام بوده است.

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: ماه رمضان سال گذشته نشستی با رویکرد راه حل سیاسی بحران سوریه با حضور سران 36 کشور در تهران برگزار شد و این اتفاق زمانی رخ داد که هنوز اوضاع سوریه به گونه ای نبود که سایر کشورها به راه حل سیاسی برای حل این بحران رسیده باشند.

قشقاوی اظهار داشت: ایران امروز هم تاکید دارد که بدون دخالت خارجی نمی توان این بحران منطقه ای را حل کرد.

وی افزود: معتقدیم اراده سیاسی برای حل این بحران به گونه ای باشد که طرف های سوری -سوری برای سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند و اقدام آمرانه از سوی برخی قدرت ها همانطور که تجربه سه سال گذشته نشان داد، به نتیجه نمی رسد.

ادامه دارد...

سیام**9173**9254
کد N77831

وبگردی