آفتاب

آلمان نسبت به تشدید خشونت ها در اوکراین هشدار داد

آلمان نسبت به تشدید خشونت ها در اوکراین هشدار داد

برلین - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اعلام خبر احضار سفیر اوکراین به وزارت امور خارجه بدنبال تشدید درگیری ها در این کشور،گفت: پیام احضار سفیر اوکراین این است که برلین نسبت به استفاده از خشونت دولتی در برخورد با اعتراض های مردمی در این کشور جدی است.

به گزارش ایرنا، ˈمارتین شفرˈ روز جمعه در نشست خبری با سخنگویان دولت، تاکید کرد: با احضار سفیر اوکراین به وزارت امور خارجه اعتراض خود را نسبت به برخوردهای خشونت بار با معترضان به عملکرد دولت این کشور به صورت رسمی اعلام کرده ایم.

شفر افزود: هدف از احضار سفیر اوکراین انتقال مواضع رسمی آلمان بوده و اینکه به دولت این کشور هشدار دهیم برلین درمورد استفاده از خشونت در ناآرامی های اخیر و برخورد با معترضان جدی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در همین رابطه به اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم این کشور اشاره کرد که به گفته او از دولت اوکراین خواسته است در رابطه با اجرای لوایح قانونی درمورد محدود کردن تجمعات قانونی و اعتراض های مردمی تجدید نظر کند.

شفر همچنین از تماس تلفنی وزیرامورخارجه آلمان با همتای اوکراینی اش و همچنین ویتالی کلیچکو رهبر مخالفان این کشور برای دعوت از این دو برای مذاکره و گفت و گو خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اشاره به سفر قریب الوقوع کاترین اشتون به کی یف،گفت: هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی نیز برای رایزنی درمورد دستیابی به توافق بین دولت اوکراین و مخالفان،تلاش های خود را آغاز کرده است.

در همین رابطه ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ وزیر امور خارجه آلمان نیز از طرفین منازعه در اوکراین خواست که از خشونت چشم پوشی کنند.

به گزارش رسانه های آلمانی، اشتاین مایر در تماس تلفنی با لئونید کوشارا، همتای اوکراینی خود ،گفت: تصاویری که طی روزهای گذشته از پایتخت اوکراین دریافت کرده ایم، وحشتناک هستند.

اروپام** 2051** 1701** 3404
کد N77742

وبگردی