آفتاب

بازتاب سخنرانی دکتر روحانی در اجلاس داووس سوئیس در رسانه های پاکستان

بازتاب سخنرانی دکتر روحانی در اجلاس داووس سوئیس در رسانه های پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز جمعه بازتاب گسترده ای از سخنرانی دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی کشورمان در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس ارائه کرده و نوشتند: روحانی روابط ایران با جامعه بین المللی را خوب ارزیابی کرد .

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان ˈدیلی تایمزˈ چاپ اسلام آباد امروز گزارش داد: رییس جمهوری ایران در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد تاکید کرد که تهران در تعامل سازنده و مذاکره با آمریکا و جامعه جهانی بوده و از واشنگتن می خواهد که در این خصوص گام بردارد.

این منبع خبری افزود: دکتر روحانی گفت که روابط ایران با کشورهای اروپایی پس از توافق هسته ای ژنو میان تهران و گروه 1+5 رو به بهبودی است.

روزنامه دیلی تایمز نوشت: رییس جمهوری ایران خطاب به دو هزار و 500 مقام سیاسی و تجاری جهان حاضر در داووس؛ از شرکت های اروپایی دعوت کرد تا از فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران بویژه در بخش انرژی استفاده کنند.

روزنامه ˈاکسپرس تریبیونˈ پاکستان نیز نوشت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با تاکید بر اینکه ایران هرگز بدنبال ساخت و استفاده از سلاح های هسته ای نیست گفت که سلاح های اتمی هیچ جایگاهی در راهبرد امنیتی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی زبان؛ رییس جمهوری ایران خطاب به شرکت کنندگان در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که ایران هیچ مانعی را برای پیشرفت و رشد علمی در این کشور قبول نمی کند.

به نقل از روزنامه انگلیسی زبان ˈداونˈ , دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران گفت که این کشور تلاش ها برای عادی سازی روابط دوسویه با غرب را بیشتر کرده است.

این روزنامه با اشاره به سفر دکتر روحانی به شهر داووس و دعوت از غول های اقتصادی جهان برای سرمایه گذاری در ایران نوشت: رییس جمهوری ایران تاکید کرد که ایران خواهان برقراری در روابط جدید بر اساس اعتماد متقابل و بهبود تعاملات با کشورهای غربی است.

در گزارش این روزنامه پاکستانی تصریح شده : دکتر روحانی از آمادگی ایران برای جذب سرمایه گذاری گسترده در بخش نفت و گاز خبر داده و تاکید کرد که ایران توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای را بدون تمایل به تولید سلاح های اتمی انجام می دهد.

روزنامه انگلیسی زبان ˈنیشنˈ نوشت: رییس جمهوری ایران خطاب به اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری سازنده بمنظور ارتقای امنیت انرژی جهان با اتکا به منابع انرژی گسترده خود در چارچوب منافع متقابل است.

در گزارش روزنامه انگلیسی ˈنیوزˈ نیز آمده ؛ رییس جمهوری ایران بر گام های سریع دولت این کشور بمنظور توسعه روابط و گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه و اروپایی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تاکید کرد که اهداف جمهوری اسلامی ایران در ظرفیت تولید انرژی هسته ای جهت استفاده از آن در مقاصد مسالمت آمیز انجام می شود.

سایت ها و پایگاههای خبری انگلیسی پاکستان نیز با انتشار گزارش و تصاویری ؛ سخنان دکتر حسن روحانی در داووس را به صورت گسترده بازتاب دادند.

روزنامه های اردو زبان ˈاکسپرس، جناح، نوای وقت و دنیاˈ چاپ اسلام آباد نیز گزارشهایی درباره سفر ریس جمهوری کشورمان به داووس و سخنرانی وی منتشر کردند.

آساق ** 1095** 3404
کد N77735

وبگردی