آفتاب

اظهارات شیمون پرز در اجلاس داووس درباره ایران

اظهارات شیمون پرز در اجلاس داووس درباره ایران

ایسنا نوشت:

رئیس رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه در سخنرانی خود در اجلاس سالانه داووس در اظهاراتی بی پایه و اساس گفت: ایران باید همانند آفریقای جنوبی بایکوت شود و همانگونه که جامعه بین‌المللی آفریقای جنوبی را مورد تحریم اقتصادی قرار داده بود، تحریم شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شیمون پرز ادامه داد: باید ایرانیان از سوی همه جهان بایکوت شده و حتی به بازی‌های فوتبال و المپیک دعوت نشوند به گونه‌ای که در هیچ یک از کنفرانس‌ها و اجلاس‌ها دعوت نشود و آنها احساس تنهایی کنند. در این صورت آنها متوجه می‌شوند که این بلوف‌ها جایگاهی ندارد.

پرز در جلسه پرسش و پاسخ توسط کلاس شواب بنیانگذار اجلاس داووس گفت: تحت تاثیر سخنرانی روحانی در داووس قرار نگرفتم این سخنرانی بیشتر وعده و وعید بوده و بسیاری از مسائل در آن نادیده گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا ایران با همه کشورها حتی اسراییل همکاری می‌کند؟ تنها به لبخندی دو پهلو اکتفا کرد، که شواب گفت: شما لبخند می‌زنید این بسیار خوب است اما پاسخ سوال من نیست.

پرز ادامه داد: ایران و اسرائیل قرار نیست تا آخرالزمان دشمن یکدیگر باشند برای ما ایران دشمن نیست و ما نمی‌خواهیم با او بجگنیم و در طول تاریخ نیز دشمن ما نبوده است.

 

کد N77627

وبگردی