آفتاب

نخست‌وزیر کانادا با پادشاه اردن دیدار کرد

نخست‌وزیر کانادا با پادشاه اردن دیدار کرد

نخست‌وزیر کانادا با پادشاه اردن دیدار کرد و در مورد اوضاع خاورمیانه با وی به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در جریان این دیدار ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن بر برقراری روابط نزدیک با کانادا در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و همچنین از حمایت مداوم کانادا از اردن به ویژه در مورد تحقق استراتژی‌های توسعه در ارتقای ظرفیت‌های جوانان دو کشور استقبال کرد.

پادشاه اردن در جریان دیدار و گفت‌وگو با استفن هارپر، نخست‌وزیر کانادا بر اوضاع منطقه و بین‌الملل به ویژه خاورمیانه تاکید کرد و افزود: ایجاد یک کشور مستقل فلسطین بر مبنای راه‌حل دو کشور و طرح صلح اتحادیه عرب جزو منافع والا و استراتژیک اردن محسوب می‌شود.

وی در مورد بحران سوریه نیز بر موضع کشورش در حمایت از یک راه‌حل سیاسی جامع برای از میان برداشتن و خاتمه این بحران تاکید کرد و در مورد افزایش افراط‌گرایی، خشونت و تروریسم در کشورهای منطقه هشدار داد.

ملک عبدالله دوم همچنین به فشارهای وارد آمده بر کشورش ناشی از میزبانی تعداد زیادی از آوارگان سوری، اشاره و بر حمایت کانادا از اردن به منظور کمک‌رسانی به این آوارگان، بار دیگر تاکید کرد.

نخست‌وزیر کانادا نیز اعلام کرد که کشورش به دنبال تداوم و افزایش همکاری‌ها و رایزنی‌ها با اردن برای ارتقای همکاری دوجانبه است.

انتهای پیام

کد N77538

وبگردی