آفتاب

مساله هسته ای ایران در دستور کار اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا قرار دارد

مساله هسته ای ایران در دستور کار اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا قرار دارد

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز 28 ماه ژانویه جاری برای شرکت در اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می کند و مساله هسته ای ایران در دستور کار این اجلاس قرار دارد.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: پوتین در سی و دومین اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا شرکت می کند و در این اجلاس مسایل کلیدی روابط دوجانبه بررسی می شود.

در این اجلاس موضوعات همکاری های دوجانبه و دورنمای اعمال متقابل نظام بدون روادید برای سفر اتباع روسیه و کشورهای اروپایی به خاک همدیگر در مرکز توجه مذاکرات قرار خواهد داشت.

گفتگو در خصوص همکاری ها در عرصه انرژی نیز که بخش قابل توجهی از ساختار همکاری های روسیه و اتحادیه اروپا را در برمی گیرد، در برنامه مذاکرات رییس جمهوری روسیه با سران اتحادیه اروپا قرار دارد.

دو طرف همچنین در خصوص تحکیم مشارکت راهبردی میان روسیه و اتحادیه اروپا و نیز امضای موافقت نامه جدید همکاری گفتگو و مذاکره خواهند کرد.

در بخش موضوعات بین المللی، مهم ترین مسایل جهانی از جمله وضعیت درباره برنامه هسته ای ایران و مساله سوریه و نیز نتایج کنفرانس ژنو2 مورد بحث قرار می گیرد.

از طرف روسیه در این اجلاس علاوه بر رییس جمهور، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و یوری اوشاکف دستیار امور بین المللی رییس جمهوری روسیه شرکت می کنند و از طرف اروپا هم هرمن ون رامپی رییس اتحادیه اروپا، خوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا و کاترین اشتون نماینده سیاسی این اتحادیه در اجلاس شرکت خواهند کرد.

اجلاس سران روسیه-اتحادیه اروپا هر شش ماه و به نوبت در یک شهر اروپایی یا روسیه برگزار و در آن موضوعات مورد علاقه دو طرف مطرح و مورد بحث قرار می گیرد.

اروپام/2242**518** 3404
کد N77497

وبگردی