آفتاب

اسنودن: هیچ شانسی برای محاکمه عادلانه در آمریکا ندارم

اسنودن: هیچ شانسی برای محاکمه عادلانه در آمریکا ندارم

مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، احتمال اینکه با محاکمه عادلانه تحت قانون جدید حمایت از افشاگران در این کشور مواجه شود، بسیار کم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در جریان پاسخ به پرسش‌هایی که در گروه مدافع "اسنودن را آزاد کنید" منتشر شده، گفته است: فکر می‌کنم که بازگشت به آمریکا بهترین راه‌حل برای دولت و مردم آمریکا و حتی خود من باشد، اما متاسفانه محاکمه‌ای که برای من صورت می‌گیرد، مطمئنا غیرعادلانه است و نقض‌کننده حقوق من محسوب می‌شود.

اسنودن افزود: وضعیت محاکمه من در ایالات متحده تا حدودی بغرنج است، چرا که به این معناست هیچ شانسی ندارم که با یک محاکمه عادلانه روبرو شوم.

این افشاگر 30 ساله که هم‌اکنون در روسیه به سر می‌برد و دولت مسکو پناهندگی موقت یکساله به وی اعطا کرده، با اتهام جاسوسی به واسطه افشای اطلاعات محرمانه، از برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا مواجه است.

وی همچنین گفت: قانون جدید حفاظت از افشاگران در آمریکا، مقاطعه‌کاران در صحنه امنیت ملی آمریکا را مورد حفاظت قرار نمی‌دهد و من نمی‌خواهم قربانی این قانون شوم.

اسنودن در ادامه گفته‌هایش اعلام کرد: مطمئنم در جلسه‌های محاکمه در آمریکا با بی‌عدالتی کامل مواجه خواهم شد. بنابراین هیچ توجیهی وجود ندارد که بخواهم در آمریکا محاکمه شوم چراکه میزان موفقیتم صفر است. علاوه بر این قانون جدید حفاظت از افشاگران در آمریکا نیز یک سیاست مخالف با قانون اساسی است که آن نیز موفقیتی در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام

کد N77474

وبگردی