آفتاب
واشنگتن پست:

روحانی؛ ستاره داووس/اوباما از کدام انزوا سخن می گوید،‌ این یک پیروزی تمام عیار است

روحانی؛ ستاره داووس/اوباما از کدام انزوا سخن می گوید،‌ این یک پیروزی تمام عیار است

زمانی باراک اوباما رجزخوانی می کرد و می گفت ایران در انزوا قرار دارد. درحالیکه اکنون روحانی در داووس لبخند می زند و بروی مبل درحالیکه نشسته است با سران جهان دیدار می کند و با نمایندگان شرکت های خارجی توافق می کند.

واشنگتن پست نوشت: هیچ چیز بهتر از حضور روحانی رئیس جمهور ایران در اجلاس داووس سیاست فاجعه بار دولت اوباما در قبال ایران را به نمایش نگذاشت.
به گزارش آفتاب به نقل از انتخاب، زمانی باراک اوباما رجزخوانی می کرد و می گفت ایران در انزوا قرار دارد. درحالیکه اکنون روحانی در داووس لبخند می زند و بروی مبل درحالیکه نشسته است با سران جهان دیدار می کند و با نمایندگان شرکت های خارجی توافق می کند.
توافق اخیر در حقیقت به وضعیت اقتصاد ایران جانی تازه بخشید. تحریم ها لغو شدند و تجار با اشتیاق زیادی به دنبال حضور در تهران هستند.
کارک دوبیتز و امانوئل اتولنگی از بنیاد دفاع و دموکراسی می گویند که تاثیر لغو تحریم ها بیشتر از آن است که دولت اوباما می گوید.
جای تعجب ندارد که اوباما نمایندگانی را به پایتخت کشورهای مختلف اعزام کرد تا به سیاست گذاران و جامعه تجاری آن ها این پیام را منتقل کند که هیچ کس فعلا به سمت تهران به منظور سرمایه گذاری هجوم نبرد.
با این حال، راه جلوگیری از این هجوم حفظ تحریم ها یا تصویب تحریم هایی است که در صورت عدم توافق نهایی به اجرا در می آید.
اکنون رئیس جمهور ایران در داووس به ستاره این نشست تبدیل شده است و از نگاه ما هیچ انزوایی در کار نیست. به نظر یک پیروزی تمام عیار است.
کد N77459

وبگردی