آفتاب
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

وهابیت ریشه ای در اسلام ندارد

وهابیت ریشه ای در اسلام ندارد

تهران- ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: وهابیت ریشه ای در اسلام ندارد و هرجا خونی ریخته می شود پیروان این فرقه در آن نقش دارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدحسن اختری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: ماه ربیع الاول یادآور خاطرات شیرین و جاودانی برای اسلام و انقلاب اسلامی است. در این ماه ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و هجرت مبارک ایشان به مدینه منوره و آغاز عظمت و شوکت و حکومت آسمانی رسول خدا قرار دارد. ولادت با سعادت امام جعفر صادق (ع) مصادف با روز ولادت پیامبر نیز در این ماه اتفاق افتاده است و آغاز ولایت حضرت ولی عصر (عج) از دیگر اتفاقات این ماه است.

وی ادامه داد: در زمان ما نیز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی در این ماه رخ داد. دست تقدیر الهی این اتفاقات را در یک زمان معین و در طول هم قرار داده و همه این اتفاقات بشارت دهنده است که خداوند متعال ظهور حضرت ولی عصر (عج ) را هم در این ماه قرار دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه با اشاره به ولادت امام صادق (ع) ، گفت: حرکت صحیح اسلامی در زمان امام صادق ( ع ) شکل گرفت و مذهب شیعه جعفری از این زمان با تعلیمات و دستورات و تربیت فرزندان و شاگران او آغاز شد تا جایی که امسال بیش از 300 میلیون شیعه و پیرو اهل بیت در جهان وجود دارد.

وی افزود: از آغاز ولادت پیامبر بزرگ اسلام تا امروز در هر برهه و زمانی دشمنان اسلام تلاش کرده اند که با ایجاد انحراف، به دین خدا خلل و ضربه ای وارد کنند. پس از رحلت پیامبر اسلام، افرادی ازغیر مسلمانان و همزمان با آنها عده ای از مسلمین تلاش کردند در دین تحریف ایجاد کنند تا بتوانند معیارها و حقایق اسلامی را تغییر دهند. جنگ هایی که علیه امیرالمونین آغاز شد با این هدف شکل گرفتند.

اختری خاطرنشان کرد: در زمان ضعف دولت بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس فرصتی پیش آمد که امامان باقر و صادق (ع) با تاسیس دانشگاه اسلامی در معرفی اسلام ناب محمدی گام بردارند. اساس شیعه در آن زمان شکل گرفت و پس از آن این مذهب گسترش یافت. امام صادق ( ع ) بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کرد که با سفر به کشورهای مختلف معارف اهل بیت را تبلیغ کردند.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام تلاش می کردند در دین تحریف ایجاد کنند و از سوی دیگر اجازه ایجاد ارتباط میان مردم با اهل بیت را هم نمی دادند. این جنایت ها به این دلیل بود که می دانستند هیچکس شایسته تر از ائمه اطهار وجود ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت افزود: نظیر چنین اقداماتی در زمان ما هم رخ داده است. همانطور که حکام بین امیه و بنی عباس سعی کردند با تفسیرهای انحرافی به اسلام ضربه بزنند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم عده ای تلاش کردند مردم را از انقلاب دور کنند اما هشیاری و آگاهی مردم اجازه این کار را به آنها نداد و امام (ره ) با رهبری خود همه آنها را بر سر جای خودشان نشاند.

وی گفت: دشمنان پس از ناکامی در این اقدامات، دست به حمله نظامی زدند که این بار هم مردم با پیروزی از آن سربلند بیرون آمدند. با این وجود امروز هم دشمنان از راه های مختلف سعی می کنند انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

اختری تصریح کرد: شیوه جدیدی که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی به آن دست زده ، ایجاد تفرقه فرقه ای و مذهبی میان مسلمانان است. برخی از کشورهای عربی و برخی گروه های به اصطلاح اسلامی هم در این راه سهیم هستند که نتیجه آن ریخته شدن خون مسلمانان به جرم شیعه بودن است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد : افرادی که به مکتب اهل بیت تهمت می زنند بی سوادانی هستند که با کمترین مطالعه در تاریخ و روایات می توان به شبهات بی اساس آنها پاسخ داد.

وی افزود: اصل وهابیت ریشه ای در اسلام ندارد و فقط یک مجموعه دست نشانده است که انگلیسی ها برای ایجاد حکومتی مطیع در عربستان آن را به وجود آوردند. امروز در هر جای دنیا که خونی به زمین ریخته می شود وهابیت تکفیری در آن دست دارد. این ها افرادی لجوج و خشن هستند که نه خدا را می شناسند و نه پیامبر را.

اختری گفت: مفتی قبلی عربستان سعودی که کور زندگی کرد و کور مرد برای خودش بیشتر از پیامبر ارزش قائل بود و به حدی پست بود که آروزی تخریب حرم پیامبر را داشت.

وی اظهار داشت: انتخاب مفتی و رئیس العلما در این کشورها بر اساس معیار علمی نیست بلکه معیار حزبی و گروهی دارد و کسی که بیشتر به عربستان سعودی و وهابیت باج دهد انتخاب می شود. البته این کشورها هم افراد عالمی دارند اما اصلا به حد دانشمندان ما نمی رسند.اگر راست می گویند بیایند با ما گفت و گو کنند اما جرات ندارند و به جای آن جنایت می کنند.

اختری تاکید کرد: جرات ندارند کتاب هایی مانند نهج البلاغه و تفسیر المیزان در کشورهایشان توزیع شود. زمانی که در سودان غرفه ای در نمایشگاه کتاب برپا کرده بودیم، وهابی ها با حمله به آن تخریبش کردند و اجازه ندادند کتابی به فروش برسانیم. در حالی که در نمایشگاه کتاب تهران کتاب های ضد شیعه به راحتی به فروش می رسد و کسی هم جلوی آن را نمی گیرد اما ما هر وقت تلاش می کنیم در نمایشگاه این کشورها شرکت کنیم ، اجازه نمی دهند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: یکی از اهداف و رسالت های این مجمع، پاسخگویی به شبهات است. در این راستا تاکنون 47 جزوه منتشر کرده ایم که تا پایان بهمن ترجمه فارسی آنها در قالب یک کتاب منتشر می شود و با مطالعه آن به پوچی حرف های آنان پی می برید.

وی در پایان سخنان خود گفت: مجمع جهانی اهل بیت غیر دولتی است و با هزینه های زیادی درهمه جای دنیا فعالیت تبلیغ می کند. دولت و مردم خیر به ما کمک می کنند اما این کمک ها کم است و برای فعالیت در مقابل وهابیون و آمریکا و اسرائیل به کمک بیشتری نیاز داریم.

فراهنگ (3) ** 2024/1647
کد N77355

وبگردی