آفتاب

اوضاع در منطقه مورد مناقشه قره باغ متشنج است

اوضاع در منطقه مورد مناقشه قره باغ متشنج است

باکو- ایرنا- در پی تلاش اخیر گروهی از نیروهای ارمنی برای نفوذ در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ ، اوضاع در این منطقه همچنان متشنج گزارش می شود.

رسانه های جمهوری آذربایجان روز جمعه به نقل از واحد مطبوعاتی وزارت دفاع این کشور اعلام کردند ، صبح بیست و چهارم ژانویه گروهی از نیروهای ارمنی در منطقه ˈترترˈ تلاش کردند به مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان نزدیک شوند که با عکس العمل بموقع این نیروها مواجه شده و مجبور به عقب نشینی شده اند.

خبرگزاری آذری ˈترندˈ در گزارشی با اشاره به اینکه نیروهای ارمنی در طول یک روز 93 بار آتش بس را در منطقه نقض کرده اند ، تعداد موارد نقض آتش بس در چهار روز گذشته را 380 بار اعلام کرد.

خبرگزاری آذری ˈآپاˈ نیز اعلام کرد در پی متشنج شدن اوضاع در خطوط مقدم جبهه، هواپیماهای جنگی جمهوری آذربایجان عملیات پرواز بر فراز مناطق جنگی را آغاز کرده اند.

در مناقشه قره باغ که بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان رخ داد، ارمنستان درسال 1994 موفق شد به کمک نیروهای روسی این منطقه را که حدود 20 درصد خاک جمهوری آذربایجان را تشکیل می دهد ، به تصرف خود در آورد.

از هنگام برقراری آتش بس ناپایدار بین باکو و ایروان از 22 اردیبهشت ماه سال1373 ، درگیری های نیروهای مسلح دو کشور در این منطقه به صورت مستمر انجام می شود و طرفین مواضع یکدیگر را در مقاطع مختلف زیر آتش می گیرند .

بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، قرار است امروز وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پاریس دیدار و مذاکرات سال گذشته خود را برای یافتن راه حل صلح امیز مناقشه قره باغ ادامه دهند.

خاورم*1206* 1575
کد N77347

وبگردی