آفتاب
اظهارات تهدید آمیز یک مقام آمریکایی نشان داد؛

عصبانیت آمریکا از افزایش تمایل شرکتهای بزرگ جهانی برای رابطه با ایران

عصبانیت آمریکا از افزایش تمایل شرکتهای بزرگ جهانی برای رابطه با ایران

وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه ای به شرکتهای طرف قرارداد با ایران هشدار داد که با احتیاط در خصوص رابطه با تهران اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جک لیو" در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در مصاحبه با بی بی سی با بیان این مطلب گفت : اقدام اخیر در رفع برخی از تحریمها یک اقدام محدود بوده و اغلب تحریمها همچنان برقرار است.

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه افزود : فکر می کنم این یک اشتباه بزرگ برای شرکتهایی است که بیش از اندازه برای رابطه با ایران علاقه نشان می دهند.

لیو با ذکر این ادعا که تحریمهای آمریکا در سالهای اخیر علیه ایران شدید بوده است و همین فشارها موجب حاضر شدن ایران در پای میز مذاکره شد، گفت : از زمانی که تحریم ها موثر بوده موضع آمریکا نرم نشده است. هر شرکتی که از خطوط عبور کرده و تحریمهای موجود را زیر پا بگذارد با اقدامات تلافی جویانه روبرو می شود.

وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص نظارت بر اجرای تحریمها نیز گفت : همانطور که گفته ایم به صورت کاملا مستقیم قصد نظارت و اجرای تحریمها را داریم .

وی همچنین در مورد بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی ابراز امیدواری کرد و از شرکتهای چینی نیز خواست تا اصلاحاتی را در فعالیتهای خود اعمال کنند.

به گزارش مهر، وزیر خزانه داری آمریکا در حالی این هشدار را به شرکتهای بزرگ بین المللی می دهد که پیش از اجرایی شدن توافقنامه ژنو و لغو برخی از تحریمهای ایران، گروهی ویژه از دولت آمریکا شروع به لابی کردن با شرکتهای معروف کرده بود تا از عقد قراردادهای بزرگ با ایران جلوگیری کند.

برخی در آمریکا نگران آن هستند که با لغو برخی از تحریمها، ساختار کلی تحریمهای موجود علیه ایران از هم بپاشد از همین رو در تلاش هستند تا شرکتهای بین المللی را از عقد قراردادهای بزرگ با ایران برحذر دارند.

کد N77343

وبگردی