آفتاب

فرانسوی‌ها نمی‌خواهند همسر رئیس‌جمهورشان سمتی داشته باشد

فرانسوی‌ها نمی‌خواهند همسر رئیس‌جمهورشان سمتی داشته باشد

اکثریت فرانسوی‌ها مایل هستند تا همسر رئیس‌جمهوری کشورشان هیچ پست و مقامی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فیگارو، در یک نظرسنجی درباره مقامی که مردم فرانسه می‌خواهند که همسر رئیس‌جمهورشان داشته باشد، 54 درصد مردم خواستار هیچ‌ گونه پستی برای وی نشدند.

در ادامه 29 درصد خواهان یک جایگاه مستحکم برای وی و 17 درصد دیگر خواستند تا همسر رئیس جمهوری کشورشان بانوی اول کاخ الیزه باشد.

در همین نظرسنجی سؤالی دیگر مبنی بر محبوب‌ترین همسر رئیس‌جمهوری فرانسه مطرح شد که 46 درصد به کارلا برونی، همسر نیکولا سارکوزی، 27 درصد به ایوون دوگل، 20 درصد به کلود پوچیدو، 13 درصد به سیسلیا آتیاس (همسر قبلی نیکولا سارکوزی)، 10 درصد به آن-آیمون ژیسکاردستن و 8 درصد به والری تریروایلر، همسر غیر رسمی فرانسوا اولاند رای دادند. دو درصد از مردم نیز نظر خاصی نداشتند.

در میان ایدئولوژیک‌ها این رده‌بندی تغییر می‌کند چرا که هواداران چپ‌گرا با 71 درصد دانیل میتران را در راس و برنادت شیراک را با 32 درصد در رتبه دوم قرار داده‌اند. راست‌گرایان نیز برنادت شیراک را با 57 درصد در ابتدای جدول و 47 درصد کارلا برونی – سارکوزی را در دومین جایگاه قرار داده‌اند.

این نظرسنجی چهارشنبه از طریق اینترنت در میان 992 تن که نماینده فرانسوی‌های بالای 18 سال است، انجام شده است.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که پیشتر مجله "کلوزر" با انتشار عکس‌هایی که فرانسوا اولاند را در حال موتورسواری نشان می‌دهند، مدعی شد که رئیس‌جمهوری فرانسه مخفیانه با ژولی گیه، هنرپیشه زن فرانسوی، ملاقات می‌کرده است. محل ملاقات: آپارتمانی در نزدیکی کاخ الیزه.

پس از افشای این امر چند شرکت‌ از رابطه محرمانه فرانسوا اولاند با یک هنرپیشه زن استفاده تبلیغاتی کردند. گفته می‌شود که اولاند با موتورسیکلت به دیدار معشوقه می‌رفته. به همین دلیل شرکت‌های اجارۀ خودرو بیشترین بهره تبلیغاتی را می‌برند!

پس از این افشاگری حال والری تریروایلر، شریک زندگی رئیس‌جمهوری، به حدی بد شد که او را به بیمارستان منتقل کردند.

انتهای پیام

کد N77313

وبگردی