آفتاب
سخنگوی وزارت کشور به ایسنا خبر داد

اتمام کار کارشناسی لایحه تقسیمات کشوری/معرفی استاندار خراسان رضوی به دولت

اتمام کار کارشناسی لایحه تقسیمات کشوری/معرفی استاندار خراسان رضوی به دولت

قائم مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور، از معرفی استاندار خراسان رضوی به دولت و همچنین اتمام کار کارشناسی لایحه تقسیمات کشوری در وزارت کشور خبر داد.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره گردآوری نظرات نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی درباره «پیش‌نویس لایحه تأسیس و فعالیت احزاب در جمهوری اسلامی ایران» گفت: عده‌ای از دبیران کل احزاب و همچنین صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه نسبت به این پیش‌نویس نظرات و پیشنهاداتی داشته‌اند و موارد مورد توجه خود را به وزارت کشور داده‌اند.

نظرات منطقی را در پیش‌نویس لایحه احزاب ترتیب اثر می‌دهیم

وی درباره انتقادات برخی فعالان احزاب نسبت به آنچه دخالت دولت در امور مربوط به احزاب در این پیش‌نویس عنوان کرده‌اند، اظهار کرد: این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد. آنهایی که نسبت به این پیش‌نویس انتقاداتی دارند باید استدلال‌های خود را به ما ارائه دهند. ما حرف‌های منطقی را در این پیش‌نویس ترتیب اثر می‌دهیم.

اصرار نداریم بگوییم پیش‌نویس لایحه احزاب بی عیب و نقص است

امیری ادامه داد: ما نمی‌گویم نظر ما بهترین نظر است و اصرار نداریم که بر این موضوع تاکید کنیم که آنچه تهیه کرده‌ایم بی‌عیب و نقص است؛ چراکه به هر حال محصول تفکرات بشری حتماً ایراد و اشکال دارد. بنابراین صاحب‌نظران می‌توانند نظراتشان را به ما ارائه دهند و ما نیز این نظرات را در پیش‌نویس لحاظ خواهیم کرد. ما در وزارت کشور به شدت معتقد به نظرات کارشناسی هستیم و هرکس نظر جامع‌تری ارائه دهد، آن را ترتیب اثر خواهیم داد.

سخنگوی وزارت کشور افزود: مادامی که این پیش‌نویس را به دولت ارائه نداده‌ایم، علاقه‌مندان، صاحب‌نظران و ‌فعالان سیاسی خارج از احزاب‌، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی می‌توانند نسبت به این پیش‌نویس که در سایت وزارت کشور نیز قرار گرفته است اظهارنظر کنند و بدانند که ما این نظرات را بررسی خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی را به هیأت دولت معرفی کرده‌ایم

قائم مقام وزیر کشور در ادامه درباره زمان انتصاب استاندار خراسان رضوی نیز گفت: ما هفته گذشته فرد مورد نظرمان را به هیأت دولت معرفی کردیم ولی این موضوع به دلیل اینکه هیأت دولت اولویت‌های دیگری همچون تبصره هدفمندی یارانه‌ها داشت، بررسی نشد و امیدواریم این موضوع در جلسه هیأت دولت در روز یکشنبه بررسی شود.

کار کارشناسی لایحه تقسیمات کشوری در وزارت کشور به اتمام رسیده است

وی همچنین درباره سرانجام لایحه تقسیمات کشوری اظهار کرد: کار کارشناسی این لایحه در وزارت کشور به اتمام رسیده است و آقای وزیر در تمام جلسات مربوط به این موضوع با حضور اساتید دانشگاه و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر شدند.

امیری اضافه کرد: از آنجا که تاکید داریم اظهارنظرها در این مورد از اتقان بیشتری برخوردار باشد، این لایحه را در اختیار استاندارها قرار دادیم؛ چراکه آنها بر مقتضیات محلی‌شان واقف‌تر و آگاه‌تر هستند و به هر ترتیب امیدواریم طی هفته آینده این لایحه به دولت ارسال شود.

انتهای پیام

کد N77307

وبگردی