آفتاب

گروسی: برای به کارگیری استعداد نخبگان کشور نگاه سیاسی کنار گذاشته شود

گروسی: برای به کارگیری استعداد نخبگان کشور نگاه سیاسی کنار گذاشته شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نگاه‌های سیاسی و باور نداشتن ظرفیت‌ها و استعدادهای متخصصان داخلی مانع از حضور نخبگان کشور در عرصه‌های مختلف شده است.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: باید از توانایی و استعداد نیروی انسانی و صنایع کشور استفاده کرد.

نماینده مردم شهریار افزود: باید استفاده از استعدادها و توانایی‌های داخلی در همه سطوح در دستور کار مسوولان قرار گیرد. بی‌توجهی به ظرفیت نخبگان و کارشناسان کشور صرفا رویکردی سیاسی ندارد بلکه باور استعدادها و توانایی‌ها نیز باید مدنظر مسوولان قرار گیرد. توصیه و تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه ایجاب می‌کند همه گرایش‌های سیاسی به استعدادها و توانایی‌های متخصصان داخلی صرف نظر از نگاه‌های محدود و بسته حزبی و گروهی توجه کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رویکرد دولت یازدهم در تخصصی کردن امور اجرایی را ستود و در همین حال افزود: حرکت مسوولان در چارچوب قانون رافع مشکلات گذشته در استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی است. در دل چنین رویکردی است که انحصارگرا و بسته از نظام اجرایی کشور حذف می‌شود. مجلس نیز به کمک دولت یازدهم خواهد آمد تا فرصت‌سازی برای تعالی استعدادها و توانایی‌های داخلی ساختارمندتر از گذشته شود.

وی خاطرنشان کرد: با ورود مجلس قطعا از تحت تاثیر نگاه‌های سیاسی قرار گرفتن استعدادها و توانایی‌های جوانان جلوگیری می‌شود. با ایجاد بسترها و فضاهای مناسب در قالب ساز و کارهای قانونی و اجرایی می‌توان از استعدادها و توانایی‌های داخلی در عالی‌ترین سطوح استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N77288

وبگردی