آفتاب

نخست وزیر اوکراین: معترضان مسلح برای تغییر حکومت تلاش می کنند

نخست وزیر اوکراین: معترضان مسلح برای تغییر حکومت تلاش می کنند

مسکو- ایرنا- نیکلای آزاروف نخست وزیر اوکراین حوادث کی یف را تلاش معترضان مسلح برای انجام کودتا و تغییر حکومت عنوان کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، آزاروف روز جمعه به خبرنگاران گفت: تظاهرات در کی یف را نمی توان اعتراضات آرام خواند زیرا شرکت کنندگان در آن از بطری های آتش زا و سلاح سرد و چماق استفاده می کنند.

وی افزود: معترضان مسلح به ساختمان های حکومتی حمله می کنند و چند مقر حکومتی را تحت کنترل درآورده اند.

آزاروف اضافه کرد: در اوکراین شاهد تلاش های سازمان یافته برای تغییر حکومت هستیم و هر کس از این اقدامات حمایت می کند باید بطور صریح اعلام کند که خواهان تغییر حکومت است و پشت سر تظاهرکنندگان آرام پنهان نشود.

وی در مورد خواسته مخالفان دولت که بر برگزاری انتخابات زودهنگام اصرار دارند، گفت: انجام این خواسته غیرممکن است و انتخابات جدید یک سال دیگر برگزار خواهد شد.

نخست وزیر اوکراین افزود: در ابتدا باید وضعیت کشور را بهبود بخشید بعد در باره برگزاری انتخابات سخن گفت.

به گزارش رسانه های خبری روسیه، سران احزاب مخالف دولت روز گذشته با ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین دیدار و دو طرف در مورد برقراری آتش بس موقت تا روز شنبه به توافق رسیدند.

ویکتور کلیچکو رهبر حزب اودار که در دیدار با رییس جمهور شرکت داشت، نتایج مذاکرات را در میدان استقلال به معترضان اعلام کرد و اظهارات وی واکنش های متفاوت تظاهرکنندگان را به همراه داشت.

ادامه زد و خوردها در کی یف حاکی از رد توافق انجام گرفته برای آتش بس بود و تظاهرکنندگان بامداد امروز ساختمان وزارت کشاورزی را تصرف کردند.

بر اساس اطلاعات رسانه های خبری روسی، معترضان سنگرهای جدیدی در خیابانهای اطراف میدان استقلال مرکز اعتراضات پایتخت اوکراین بنا کرده اند و برای رویاروییهای جدید با پلیس آماده شده اند.

اروپام/2242**518 **1575
کد N77176

وبگردی