آفتاب

تعویق دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس‌جمهور کنیا از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

تعویق دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس‌جمهور کنیا از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

دیوان کیفری بین‌المللی برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس‌جمهور کنیا را به تعویق انداخت.

دیوان کیفری بین‌المللی برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس‌جمهور کنیا را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) اعلام کرد دادگاه رسیدگی به پرونده اوهورا کنیاتا رئیس‌جمهور کنیا را که به جنایت علیه بشریت متهم است به تعویق می‌اندازد.

کنیاتا که به تشدید خشونت‌ها در جریان ناآرامی‌ها پس از انتخابات سال 2007 این کشور متهم است قرار بود 5 فوریه (ماه آینده میلادی) در دادگاه حاضر شده تا به اتهامات او رسیدگی شود. اما این دادگاه بنا بر درخواست دادستانی مبنی بر تعلیق موقت رسیدگی به این پرونده به مدت سه ماه چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.

کنیاتا همه اتهامات خود را رد کرده و از دادگاه خواسته است تا این پرونده را متوقف کند.

پیش از این فاتو بن سوده دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در دسامبر گذشته - پس از اینکه یکی از شاهدان پرونده از حضور در دادگاه امتناع ورزید و شاهدی دیگر نیز اذعان کرد که شواهد دروغ به دادگاه ارائه داده است- تصمیم گرفت که به منظور رسیدگی به این حوادث دادگاه کنیاتا را به تعویق بیاندازد اما این آخرین باری است که دیوان می‌تواند دادگاه وی را با تاخیر برگزار کند.

بن سوده در این باره گفت: با توجه به اهمیت این پرونده و به دلیل حضور نیافتن شاهدان در دادگاه، پرونده مطرح شده علیه کنیاتا در حال حاضر استانداردهای لازم برای رسیدگی را ندارد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 کنیا بیش از هزار تن کشته و بسیار دیگر نیز زخمی شدند. گفته می‌شود کنیاتا در این حوادث با تشدید خشونت‌ها مرتکب جنایات علیه بشریت شامل مواردی چون قتل، تجاوز، انتقال اجباری شهروندان و محاکمه‌های فراقانونی شده است. علاوه بر این ویلیام روتور معاون وی نیز قرار است به دلیل اتهامات مشابه در این دادگاه محاکمه شود.

انتهای پیام

کد N77103

وبگردی