آفتاب

مراسم خاکسپاری قربانیان حمله انتحاری علیه زائران شیعه در پاکستان برگزار شد

مراسم خاکسپاری قربانیان حمله انتحاری علیه زائران شیعه در پاکستان برگزار شد

اسلام آباد - ایرنا - مراسم خاکسپاری پیکر قربانیان (شهدای) حمله تروریستی سه شنبه شب گذشته به اتوبوس زائران شیعی در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان که 30 کشته برجای گذاشت امروز (جمعه) در شهر ˈکویتهˈ مرکز این ایالت برگزار شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از منابع خبری، صدها نفر از ساکنان شهر کویته بویژه اعضای جامعه هزاره (شیعیان) امروز پیکر زائران شیعی را از حسینیه های (امام بارگاه های) ˈپنجابی ها و نیچاریˈ این شهر به سوی قبرستان ˈبهشت زینب و هزارهˈ حمل و آنان را بخاک سپردند.

در این مراسم بسیاری از شخصیت های سیاسی، مذهبی از جمله علامه ˈراجا ناصر عباس جعفریˈ دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان و نمایندگان دولت ایالتی بلوچستان نیز حضور داشتند.

مراسم خاکسپاری شهدای جامعه هزاره (شیعیان) شهر کویته تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

حمله انتحاری سه شنبه شب گذشته در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه ˈمستونگˈ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، 30 کشته و بیش از 44 زخمی برجای گذاشت.

مسوولیت این حمله تروریستی را گروه افراطی ˈلشکر جهنگویˈ به عهده گرفت.

گروههای شیعی شهر کویته پاکستان شب گذشته (پنجشنبه) پس از توافق با وزرای دولت فدرال این کشور برای خاکسپاری اجساد شهدای این شهر تصمیم گرفتند.

بدنبال این توافق تحصن و اعتراضات سراسری شیعیان پاکستانی در شهرهای سراسر این کشور نسبت به تداوم حملات تروریستی علیه شیعیان، نیز پایان یافت.

ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان در گفت وگو با روسای احزاب و سازمان های مذهبی شیعی در شهر کویته اعلام کرد: دولت این کشور تمام عناصری که در حمله به شیعیان، انجام عملیات های هدفمند تروریستی علیه اعضای جامعه هزاره (شیعیان) و ناامنی در ایالت بلوچستان مقصر هستند را شناسایی و آنان را مجازات می کند.

وی تاکید کرد: حملات تروریستی علیه اعضای جامعه هزاره متعلق به شیعیان، دردناک بوده و دولت پاکستان اجازه نمی دهد تروریست ها به اقدامات خود علیه این افراد ادامه دهند.

رسانه های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند: عملیات گسترده ای توسط نیروهای سپاه مرزی و پلیس این کشور در نواحی مختلف شهر کویته و شهرهای مجاور از جمله مناطق ˈپنجگور و مستونگˈ انجام و 30 نفر از مظنونان به اقدامات تروریستی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، قرار است عملیات برنامه ریزی شده ای علیه عناصر تروریستی گروه ˈلشکر جهنگویˈ در مناطق مختلف ایالت بلوچستان تحت نظارت مستقیم ˈعبدالمالک بلوچˈ سروزیر این ایالت انجام شود.

آساق ** 1095**1337
کد N77067

وبگردی