آفتاب
رییس جمهور در دیدارِ الهام علی اف:

ایران برای انتقال تجربیات خود در حوزه نفت و گاز به آذربایجان آمادگی دارد

ایران برای انتقال تجربیات خود در حوزه نفت و گاز به آذربایجان آمادگی دارد

ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان اشتراکات زیادی داریم که سبب می‌شود پیشرفت و رفاه مردم آذربایجان برای ما از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

رییس جمهوری در حاشیه چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس، با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار، جمهوری آذربایجان را از بسیاری جهات به ملت ایران نزدیک دانست و گفت: ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان اشتراکات زیادی داریم که سبب می‌شود پیشرفت و رفاه مردم آذربایجان برای ما از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی میان تهران و باکو می‌تواند تعاملات میان دو کشور را مستحکمتر کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه‌های گوناگون از جمله در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی را در اختیار کشور دوست و برادر آذربایجان قرار دهد.

الهام علی اف: اشتراکات گسترده فرهنگی، دو ملت ایران و آذربایجان را به هم پیوند داده است

در این دیدار علی اف رییس جمهوری آذربایجان با تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اشتراکات ایران و آذربایجان در مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را یکی از سرمایه‌ها و نقاط قوت در مناسبات دو کشور خواند و برای تحقق اهداف رییس جمهوری کشورمان در دولت جدید آرزوی موفقیت کرد.

علی اف با اشاره به اینکه میان دو ملت ایران و آذربایجان صفا و صمیمیت زیادی وجود دارد و با تاکید بر اینکه مردم کشورش ملت ایران را بسیار دوست دارند، گفت: اشتراکات گسترده فرهنگی، دو ملت ایران و آذربایجان را به هم پیوند داده است. ما دارای فرهنگ و دین مشترکی هستیم که می‌تواند زمینه‌ها برای گسترش روابط و نزدیکی بیشتر دو کشور و ملت را مضاعف کند.

بررسی مسائل مختلف منطقه‌ای، مناسبات و اشتراکات فرهنگی، موضوع هسته‌ای ایران، توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان ایران و آذربایجان از مهم‌ترین محورهای دیگر بحث و تبادل نظر میان دو رییس جمهوری بود.

در این دیدار طرفین از یکدیگر به طور رسمی برای سفر به پایتخت‌هایشان دعوت بعمل آوردند.

کد N77023

وبگردی