آفتاب

رییس جمهوری اوکراین می گوید دولت درنظرندارد حالت اضطراری اعلام کند

رییس جمهوری اوکراین می گوید دولت درنظرندارد حالت اضطراری اعلام کند

تهران-ایرنا- رادیو فرانسه گزارش داد : ˈویکتور یانوکوویچˈ، رییس جمهوری اوکراین، روزپنجشنبه اعلام کرد علیرغم ناآرامی های موجود در ˈکی یفˈ، در نظر ندارد دراین کشور حالت اضطراری اعلام کند.

به گزارش ایرنا، شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی پنجشنبه شب درگزارشی به نقل از خبرگزاری ˈرویترزˈ نوشت : سخنگوی ˈخوزه مانوئل باروزوˈ، رییس کمیسیون اروپا، گفته است که رییس جمهور اوکراین دریک گفت وگوی تلفنی با او به وی اطمینان داده است که اعلام حالت اضطراری دراواکرین در دستور کار دولت او قرار ندارد.

با این حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد رییس جمهوری اوکراین خواستار برگزاری جلسه فوق العاده پارلمان این کشوربرای پایان دادن به ناآرامی ها شده است.

به گفته سخنگوی رییس کمیسیون اروپا، مانوئل باروزو باردیگر رییس جمهور اوکراین را به گفت وگو با رهبران مخالفان فراخواند.

بدنبال ناآرامی های روزهای گذشته در پایتخت اوکراین که به کشته شدن سه نفر انجامید، قرار بود رییس جمهور این کشور روز پنجشنبه با رهبران مخالفان دیدار کند.

سخنگوی رییس کمیسیون اروپا گفته است که مانوئل باروزو امیدوار است گفت وگوهای روز پنجشنبه به کاهش تنش ها در اوکراین بیانجامد.

سخنگوی کمیسیون اروپا در مورد احتمال اعمال مجازات هایی علیه دولت اوکراین گفته که تجدید نظر در روابط اتحادیه اروپا با اوکراین، در اولویت های بروکسل قرار ندارد.

تارنمای رادیو فرانسه اضافه کرد: در همین حال، ˈمیکولا آزاروˈ، نخست وزیر اوکراین، تظاهرات مخالفان علیه دولت را اقدامی برای کودتا توصیف کرده است.

نخست وزیر اوکراین که برای شرکت در اجلاس ˈداووسˈ به سویس رفته گفته است درچنین شرایطی مسأله برگزاری انتخابات زودرس در اوکراین غیرواقعی به نظر می رسد.

**1080**536
کد N76680

وبگردی