آفتاب

مقام ارشد سوری: غرب با پایداری مردم سوریه سیاست خود را تغییر داد

مقام ارشد سوری: غرب با پایداری مردم سوریه سیاست خود را تغییر داد

مسکو-ایرنا- خانم بثینه شعبان مشاور ارشد رییس جمهوری سوریه گفت : غرب تحت فشار پایداری مردم سوریه مجبور به تغییر سیاست خود در مورد این کشور شد.

به گزارش ایرنا، خانم شعبان روز پنجشنبه در گفت وگو با رادیو دولتی صدای روسیه با اشاره به لحن نسبتا ملایم شرکت کنندگان غربی کنفرانس ژنو2 اظهار داشت: سران کشورهای غربی به خوبی وضعیت سوریه را درک می کنند و با ارزیابی این وضعیت لحن خود را تغییر داده اند.

وی افزود : بدیهی است غرب این واقعیت را که با خشونت درسوریه به نتیجه ای نمی رسد درک می کند ومی داند که درشرایط کنونی نیاز به آغاز مذاکرات وجود دارد.

مشاور ارشد رییس جمهوری سوریه گفت : غرب بلافاصله موضع خود را در قبال مساله سوریه تغییر نداد وچندین عامل دراین وضعیت تاثیر داشتند.

وی ادامه داد: دروهله اول پایداری مردم سوریه که ازحکومت این کشور حمایت کرد غرب را مجبور به تغییر مواضع خود کرد.

وی افزود: تلاش های اطلاع رسانی کشورهای روسیه، چین و سایر اعضای گروه بریکس دراین مساله نقش عمده ای ایفا کرد.

شعبان گفت: علاوه برآن کشورهای اروپایی شروع به درک این واقعیت کرده اند که استخوان بندی حرکت ضد دولتی در سوریه از گروه های تروریستی تشکیل یافته است که برای امنیت جهانی ازجمله امنیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا خطرناک هستند.

وی درهمین حال گفت: درکنفرانس ژنو2 متوجه این واقعیت شدیم درحالی که هیات سوری برای رفع بحران تلاش می کرد، برخی از شرکت کنندگان فقط هدف تغییر حکومت سوریه را دنبال می کردند.

وی اضافه کرد: ولید المعلم وزیر خارجه سوریه سرپرستی هیات رسمی این کشور را در کنفرانس ژنو2 برعهده داشت ووی گام های عملی برای کمک به حل مسایل سوریه ومردم این کشور پیشنهاد کرد اما برخی شرکت کنندگان با خصومت با این پیشنهاد وی برخورد کردند.

وی همچنین ازمواضع عربستان سعودی و ترکیه در مساله سوریه به شدت انتقاد کرد وافزود: اظهارات مقام های این دو کشور نشان داد که در راس کارزار بین المللی ضدسوری قرار دارند و در سیاست های خود در این زمینه به قدری پیش رفته اند که دیگر امکان بازگشت به عقب ندارند.

وی همچنین گفت که اعضای هیات معارضان سوری در کنفرانس ژنو2 بسیار دور از نزاکت سیاسی رفتار کردند.

مقام سوری افزود: درحالی که برخی شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو2 سخنرانی می کردند اعضای هیات معارضان درسالن کنفرانس تردد می کردند و پذیرفتن چنین افرادی به عنوان نماینده مردم سوریه دشوار است اما ما برای مذاکره به مونترو آمده ایم ومصمم به گفت وگو هستیم.

اروپام/2242**518**536
کد N76575

وبگردی