آفتاب

شبه نظامیان ارتش آزاد در حال پیوستن به نیروهای دولتی سوریه هستند

شبه نظامیان ارتش آزاد در حال پیوستن به نیروهای دولتی سوریه هستند

همشهری آنلاین: شبه‌نظامیان به اصطلاح ارتش آزاد سوریه (FSA) بنابر تصاویر تلویزیونی منتشر شده در حال جدا شدن از این ارتش و پیوستن به نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هستند.

جهان > غرب آسیا- همشهری آنلاین:
شبه‌نظامیان به اصطلاح ارتش آزاد سوریه (FSA) بنابر تصاویر تلویزیونی منتشر شده در حال جدا شدن از این ارتش و پیوستن به نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هستند.

به گزارش پرس تی وی شبه نظامیان جدا شده از به اصطلاح ارتش آزاد سوریه در ویدئویی که شبکه تلویزیونی آی تی وی انگلیس منتشر کرد، گفتند که آن‌ها درپیوستن به جنگ علیه دولت سوریه فریب خورده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، این تصاویر در دمشق، پایتخت سوریه و حومه آن گرفته شده است.

این شبه نظامیان جدا شده همچنین فاش کردند که تسلیحات مورد نیاز خارجیانی که با دولت سوریه می‌جنگند از سوی عربستان سعودی و قطر فراهم و از طریق اردن به این کشور قاچاق شده است.

آن‌ها همچنین خیابان‌های دمشق پایتخت سوریه را مکانی توصیف کردند که در آن گروه‌های شورشی رقیب برای غذا و سلاح و قلمرو با یکدیگر می‌جنگند.

به گفته شورشیان به اصطلاح ارتش آزاد سوریه، شمار زیادی خارجی در سال گذشته به این گروه شبه نظامی در سوریه پیوسته‌اند.

رئیس جمهور سوریه در می ۲۰۱۳ میلادی در گفت وگویی گفت، شورشیانی از ۲۹ کشور در حال حاضر در بخش‌های مختلف این کشور سرگرم جنگ با دولت دمشق هستند.

اسد تاکید کرد مداخله خارجی مهم‌ترین عامل تشدید اوضاع سوریه است.

نتایج مطالعات دفاعی یک موسسه انگلیسی نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰ هزار شورشی در قالب گروه‌های یک هزار نفره علیه ملت و دولت سوریه سرگرم جنگ هستند.

نتایج مطالعات دفاعی این موسسه انگلیسی موسوم به آی.اچ . اس جین، ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر شد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی صحنه ناآرامی بوده است. گزارش‌ها، حاکی از آن است که قدرت‌های غربی و متحدان‌شان در منطقه به ویژه کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان فعال در خاک سوریه حمایت می‌کنند.

بنابر آمارهای سازمان ملل، از زمان شروع ناآرامی‌ها در سوریه بیش از یکصد هزار نفر کشته و میلیون‌ها تن دیگر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

کد N76566

وبگردی