آفتاب

1400 تروریست سوری در درگیری با یکدیگر کشته شدند

1400 تروریست سوری در درگیری با یکدیگر کشته شدند

تهران- ایرنا- دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در جریان درگیری های میان معارضان سوری سلفی و تروریستی الدوله الاسلامیه فی العراق و الشام ( داعش ) و دیگر گروه های معارض سوری و همچنین بر اثر انفجارها ، حدود هزار و 400 نفر کشته شده اند .

به گزارش پایگاه خبری دیده بان حقوق بشر سوریه ،این درگیری ها از 20 روز پیش در استان های ˈ حلب ˈ ، ˈإدلب ˈ ، ˈ الرقةˈ ، ˈحماه ˈ ، ˈ دیر الزور ˈ وˈ حمصˈ آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

دیدبان حقوق بشر سوریه خاطر نشان کرد که نیروهای داعش 760 جنگجوی طرف دیگر را از پای در آورده است .

این پایگاه خبری اضافه کرد : طی این مدت حدود 426 نفر از نیروهای داعش کشته شده اند .

این پایگاه خبر ی افزود : سرنوشت صدها نفر از سوری ها و جنگجویان که در اسارت این دو گروه معارض سوری به سر می بردند ، در هاله ای از ابهام قرار دراد و کسی دقیقا نمی داند آن ها دچار چه سرنوشتی شده اند .

گفتنی است در جریان درگیری های این گروه ها 190 غیر نظامی نیز کشته شده اند که 21 نفر از آن ها به وسیله نیروهای داعش در یک بیمارستان در حلب اعدام شده اند .

هر یک از این دو گروه معارض سوری ، طرف مقابل را به حمله به نیروهای خود متهم می کند .

ارتش آزاد سوریه و گروه های متحد آن می گویند نیروهای داعش تروریست و خونخوار اند و به همین دلیل جایی در سوریه ندارند و از سوی دیگر گروه داعش نیز خود را مدافع سوری ها معرفی کرده و بر ادامه حضور خود در سوریه تاکید دارد .

گفتنی است ˈولید المعلم ˈ وزیر امور خارجه و رییس هیات رسمی سوریه در مراسم افتتاحیه کنفرانس ژنو-2 گفت : در سوریه دو نوع معارض میانه رو و تندرو وجود ندارد ، هر چه ما می بینیم ، گروه های تروریستی اند که سر از تن مردم بی گناه جدا می کنند و از سوی برخی کشورهای خارجی حمایت می شوند .

مترجمام **2041**1566
کد N76437

وبگردی