آفتاب

واشنگتن‌پست: کنفرانس «ژنو ۲» به شکست منتهی می‌شود

واشنگتن‌پست: کنفرانس «ژنو ۲» به شکست منتهی می‌شود

فارس نوشت:

یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود به اهداف کنفرانس بین‌المللی رفع بحران سوریه که موسوم به «ژنو۲» شده اشاره کرد و نوشت که این کنفرانس به شکست منتهی می‌‌شود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در ارتباط با کنفرانس موسوم به «ژنو2» درباره سوریه گفت که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اصرار دارد که این گفت‌وگوها به یک دولت انتقالی در سوریه منتهی می‌شود که «بشار اسد» در آن جایگاهی ندارد اما هیأت سوری در این نشست چنین فرضیه‌ای را رد کردند و هیچ‌گونه نشانه‌ای وجود ندارد که ایران و سوریه نظری غیر از نظر هیأت سوری داشته باشند.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد که در واقع «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، احتمالاً اقداماتی را که «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در امور مربوط به سوریه به دنبال آن است، مطرح می‌کند و گزینه‌هایی را در اختیار اسد می‌گذارد که یا آن را بپذیرد یا حملات هوایی آمریکا را متحمل شود.

واشنگتن‌پست در آخر گزارش خود اینگونه نتیجه گرفت که اینکه اوباما حاضر نیست گزینه‌های دیپلماسی بی‌اثر کری و حمله به سبک عراق را بررسی کند، تنها این تضمین را می‌دهد که کنفرانس ژنو 2 با شکست روبرو می‌شود و خشونت‌ها در سوریه ادامه خواهد داشت.

کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 روز گذشته در شهر مونترو سوئیس با هدف پایان دادن به خشونت‌های سوریه با حضور هیأت دیپلماتیک از 40 کشور جهان آغاز شد و قرار است نمایندگان دولت سوریه و معارضان و دبیرکل سازمان ملل به همراه وزرای خارجه آمریکا و روسیه این مذاکرات را در شهر ژنو ادامه دهند.

کری در سخنرانی روز گذشته خود بدون اشاره به جنایات گروههای تروریستی در سوریه، دولت دمشق را محکوم کرد و تأکید کرد که اسد در دولت جدید انتقالی سوریه جایگاهی ندارد اما «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در پاسخ به وی تأکید کرد که او در جایگاهی قرار ندارد که بتواند مشروعیت اسد را تعیین کند.

این کنفرانس بین‌المللی بدون حضور ایران برگزار شد و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان پیشرفت این مذاکرات بدون حضور ایران را بعید دانستند.

2323

کد N76432

وبگردی