آفتاب
دیمتری مدودوف:

نباید پیش از تحقیق، بشار اسد را متهم کرد

نباید پیش از تحقیق، بشار اسد را متهم کرد

نخست وزیر روسیه امروز در واکنش به اتهامات مخالفان سوری علیه نظام حاکم در سوریه گفت نباید پیش از تحقیق، بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را متهم به ارتکاب جنایات جنگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمتری مدودوف نخست وزیر روسیه در گفتگو با "C.N.N" اظهار داشت: نباید پیش از آنکه تحقیق شود، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد. ما نباید پیش از اثبات، بشار اسد را جنایتکار توصیف کنیم. وی رئیس جمهور است و نمی توان آن را نادیده گرفت اما اوضاع سوریه به شدت بحرانی شده است.

وی در واکنش به گزارش اخیر که به درخواست قطر مطرح شده و حاوی تصاویر اجساد 11 هزار زندانی است که ادعا می شود در زندان های سوریه بوده اند گفت: من می دانم که بسیاری قربانی شده اند و این بسیار دردناک است اما این ثابت نمی کند که نظام سوریه مسئول آن است بلکه مسئولیت آن می تواند با گروه هایی باشد که در مناطق مختلف سوریه فعالیت می کنند.

مدودوف خاطرنشان کرد: ما به خوبی می دانیم که برخی گروه های مسلح در بعضی مناطق سوریه حضور دارند و در عین حال نظام سوریه کنترل تمامی اراضی خود را ندارد بنابراین نباید تا گناه کسی در دادگاه اثبات نشده است وی را محکوم کرد.

نخست وزیر روسیه تصریح کرد: نباید نظام سوریه و نمایندگان آن را پیش از اثبات ارتکاب جنایات جنگی در دادگاه بین المللی که سازمان ملل تشکیل می دهد بازخواست کرد.

 

کد N76403

وبگردی