آفتاب
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس؛

لغو دعوت ایران درژنو 2 نشانگرعدم استقلال رای دبیرکل سازمان ملل است

لغو دعوت ایران درژنو 2 نشانگرعدم استقلال رای دبیرکل سازمان ملل است

محلات - ایرنا - نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دبیر کل سازمان ملل متحد در لغو دعوت مقامات ایرانی در کنفرانس ژنو 2 بی تدبیری و عدم استقلال رای این مقام عالی را ثابت کرد که بر مسند سازمانی جهانی تکیه زده است.

حجت الاسلام ˈعلیرضا سلیمیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان ملل متحد پیش از تعهد داشتن به قدرتهای استکباری می بایست به اجرای عدالت برای تمامی ملل جهان متعهد باشد.

وی اظهارداشت: بی ثباتی اخیردبیرکل سازمان ملل متحد درلغو دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 نشان داد بی اعتمادی ملت ما به آمریکا، دلایل و مستندات قابل قبولی دارد و هرگز نمی توان به این شیطان بزرگ اعتماد کرد.

وی گفت: آمریکا از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند و پس گرفتن این دعوت نامه نیز بطور حتم بخاطر فشارهای سیاسی قدرتها از جمله آمریکا صورت گرفته است.

نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی یکی از اثرات منفی این اقدام دبیر کل را شکست از پیش معلوم نتایج کنفرانس ژنو 2 دانست و گفت: ایران در حل بحران های منطقه ای نقش راهبردی دارد وهمه کشورهای دنیا از این نقش کلیدی بخوبی اطلاع دارند.

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه حذف ایران دراین کنفرانس چیزی از اقتدارکشورمان نمی کاهد، افزود: شرکت کنندگان این کنفرانس باید به مردم سوریه اجازه دهند خودشان برای سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند.

کنفرانس ژنو 2 به منظور یافتن راهکاری دیپلماتیک برای حل مناقشه سه ساله در کشور سوریه ، دوم بهمن ماه جاری در سوئیس برگزار شد.

2482/588/555/ 1539
کد N76236

وبگردی