آفتاب
حاشیه های اجلاس داووس؛

اشتیاق بی سابقه مقامات و کارشناسان جهان برای شنیدن سخنان دکتر روحانی

اشتیاق بی سابقه مقامات و کارشناسان جهان برای شنیدن سخنان دکتر روحانی

تهران- ایرنا - سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران مشتاقان بسیاری داشت زیرا در داخل و خارج از سالن مجل اجلاس داووس سوییس اشتیاق بی سابقه ای برای استماع صحبت های روحانی دیده می شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مجمع جهانی اقتصاد که اولین بار سال 1971 در داووس سوئیس برگزار شد، در چهل و چهارمین نشست خود میزبان رییس جمهوری ایران نیز می باشد و دکتر روحانی صبح پنجشنبه در این اجلاس به سخنرانی پرداخت.

ازدحام جمعیتی که برای استماع سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران آمده بودند بیش از پیش بود بگونه ای که درهای سالن برای تمام میهمانان بازشد تا همگی سخنرانی روحانی را از نزدیک بشنوند.

در سالن سخنرانی نیز مقامات بسیاری همچون کاترین اشتون و سایر شخصیت های سیاسی و اقتصادی جهان در زمان سخنان روحانی به طور مشتاقانه به صحبت ها گوش فرادادند.

ازدحام جمعیت، باز شدن درب های ورودی محل سخنرانی، سکوت حاضران و میهمانان، اشتیاق میهمانان و مسئولان برای شنیدن و دقت میهمانان به سخنرانی دکتر روحانی حاکی از اهمیت داشتن حضور جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس مهم بوده است.

میهمانان اشتیاق وصف ناپذیر خود نسبت به صحبت های رییس جمهوری اسلامی ایران را با تشویق های مکرر خود بعد از صحبت های دکتر روحانی ثابت کردند.

چهل و چهارمین اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با حضور مقامات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی جهان از جمله رییس جمهوری اسلامی ایران از روز چهارشنبه و با شعار «شکل دهی نوین به جهان؛ پیامدهای آن در عرصه سیاسی، اقتصادی و تجاری است»آغاز به کار کرد.

بررسی ساختاری بیکاری، نابرابری گسترده درآمد و یافتن راه هایی برای مدیریت تبعات تغییرات در سیاست های پولی و نظام های مالی با وجود رشد اقتصادی ناچیز از دستورات جلسه داووس 2014 است.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری را در این اجلاس محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری،همراهی می کنند.

دیدار با برخی سران کشورهای حاضر در اجلاس، دبیرکل مجمع جهانی اقتصاد، مصاحبه با برخی شبکه های تلویزیونی بین المللی و دیدار با مدیران ارشد رسانه ها، مدیران و صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ جهان از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا و رییس دوره ای گروه 20، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، پارک گییون هی رییس جمهوری کره و دیلما روسف رییس جمهوری بزریل از جمله سخنرانان این دوره از نشست داووس هستند.

ریییس جمهوری اسلامی ایران کانون توجهات مقامات، کارشناسان و رسانه های جهان در این سفر قرار دارد.

سیام**7261 **1558
کد N76222

وبگردی