آفتاب

شهردار اسبق برلین:تلاش ها برای از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با ایران آغاز شده است

شهردار اسبق برلین:تلاش ها برای از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با ایران آغاز شده است

برلین - ایرنا - شهردار اسبق برلین و رییس کنونی مجمع گفت و گو های اقتصادی پایتخت آلمان،با استقبال از توافق هسته ای ژنو و لغو تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران،گفت: خوشحالم از اینکه این توافق بار دیگر موجب تقویت اعتماد طرفین شده و آنچه امروز مهم است از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با ایران است که تلاش ها برای آن آغاز شده است.

به گزارش ایرنا،همایش بررسی راههای تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و آلمان چهارشنبه شب درحالی با حضور ˈوالتر مومپرˈ شهردار اسبق برلین و رییس مجمع گفت و گوهای اقتصادی پایتخت آلمان و نزدیک به یکصد تن از تجار، بازرگانان و نمایندگان شرکت های اقتصادی این کشور برگزار شد که گروهک صهیونیستی ˈبمب را متوقف کنیدˈ طی روزهای گذشته تلاش مذبوحانه ای برای جلوگیری از برگزاری این نشست را در دستور کار خود قرار داده بود.

این همایش اقتصادی همچنین با استقبال گسترده علاقمندان از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی آلمان با ایران روبه رو شد هرچند اعضای این گروه صهیونیستی با صدور بیانیه ای خطاب به مومپر وی را از حضور در چنین نشستی که منجر به بهبود روابط ایران و آلمان خواهد شد،برحذر داشته و به وی هشدار داده بودند.

شهردار اسبق برلین اما با وجود همه این فشارها و هشدارها به همراه جمع کثیری از همکاران خود در انجمن گفت و گوی اقتصادی برلین با حضور در سفارت ایران و سخنرانی خود ضمن دعوت و تشویق سرمایه گذاران و تجار و بازرگانان اقتصادی به از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با ایران بر تلاش های از پیش شکست خورده مخالفان توسعه روابط ایران و آلمان خط بطلان کشید.

ˈ والتر مومپرˈ، در سخنان خود در این همایش با ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و دستیابی به توافق ژنو که به لغو تحریم ها علیه ایران منجر شده است، گفت: این توافق می تواند موجب تقویت اعتماد بین دو طرف مذاکرات هسته ای باشد.

وی در پاسخی قاطع و محکم به انتقادات و هشدارها خطاب به وی برای حضور در این نشست مشترک،گفت: آنچه امروز برای ما مهم است،از سر گیری روابط تجاری و اقتصادی با ایران است که ما برای این منظور تلاش خود را آغاز کرده ایم.

مومپر با اشاره به کاهش حجم تجارت دو کشور به خاطر اعمال تحریم های اقتصادی در سال 2013 نسبت به سال قبل،گفت:درحال حاضر با خلاء قابل توجهی در تجارت با ایران مواجه هستیم که امیدوارم با لغو تحریم ها و ایجاد فرصت دوباره برای از سرگیری روابط ،جبران شود.

رییس مجمع گفت و گوی اقتصادی برلین در پایان خاطرنشان کرد:این انتظار وجود دارد که با برگزاری اینگونه نشست ها شاهد توسعه روابط و از سرگیری مبادلات تجاری و بدنبال آن جبران کاهش میزان روابط اقتصادی بین دو کشور در آینده نزدیک باشیم.

مومپر خاطرنشان کرد: ایران همیشه روابط خوبی با آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی داشته است و این روابط در آینده تقویت خواهد شد.

اروپام** 2051** 1701**1566
کد N76158

وبگردی