آفتاب

دادگاه قانون اساسی تایلند درباره انتخابات تصمیم گیری می‌کند

دادگاه قانون اساسی تایلند درباره انتخابات تصمیم گیری می‌کند

دادگاه قانون اساسی تایلند در حالی درباره انتحابات تصمیم گیری می‌کند که «سوتهپ تائگسوبان» رهبر معترضان ضددولتی رهبری تظاهرات امروز در سراسر بانکوک را بر عهده دارد.

دادگاه قانون اساسی تایلند اعلام کرد که امروز - پنجشنبه- درباره رسیدگی به برگزاری انتخابات دوم فوریه تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دادگاه قانون اساسی تایلند در حالی درباره انتحابات تصمیم گیری می‌کند که «سوتهپ تائگسوبان» رهبر معترضان ضددولتی رهبری تظاهرات امروز در سراسر بانکوک را بر عهده دارد.

دبیرکل دادگاه قانون اساسی اعلام کرد که این تصمیم گیری حدود ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی انجام می‌شود.

کمیسیون انتخاباتی که خواستار نظارت بر انتخابات شده است، تاکید می‌کند که شرایط کشور حساستر از آن است که انتخابات برگزار شود و این مساله به معنای آن است که در ‌‌نهایت باید یک پارلمان با اعضای بسیار محدود تشکیل شود.

کمیسیون انتخاباتی تایلند پیش از این نیز از دولت این کشور خواسته بود انتخابات دوم فوریه را لغو کند.

کمیسیون انتخاباتی تایلند با اعلام این‌که با شرایط کنونی برگزاری این انتخابات نمی‌تواند حد نصاب کافی نمایندگان مجلس را دور هم جمع کند، برگزاری چنین انتخاباتی را اتلاف وقت و هزینه دانست.

این کمیسیون تاکید کرد که اگر در ۲۸ حوزه انتخاباتی که مخالفان دولت در آن‌ها از ثبت‌نام نامزد‌ها جلوگیری کرده‌اند، رقابتی صورت نگیرد این انتخابات با بن‌بستی دیگر رو‌به‌رو خواهد شد.

بر اساس قانون اساسی تایلند، تشکیل پارلمان مشروط به کسب ۹۵ درصد مجموع کرسی‌های خالی است. پارلمان تایلند در حال حاضر ۵۰۰ کرسی دارد و حضور ۴۷۵ نماینده برای تشکیل مجلس ضروری است.

کد N76086

وبگردی