آفتاب

برگزاری نشست بررسی مولفه‌های سیاسی منشور حقوق شهروندی

برگزاری نشست بررسی مولفه‌های سیاسی منشور حقوق شهروندی

بررسی مبانی نظری و فکری منشور حقوق شهروندی با حضور علیرضا حسینی بهشتی، علی کرمی و مهدی ذاکریان در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا حسینی بهشتی استاد دانشگاه تربیت مدرس، مهدی ذاکریان استاد دانشگاه آزاد اسلامی و علی کرمی به نقد و بررسی منشور حقوق شهروندی پرداختند.

علیرضا بهشتی گفت: الگوهای زیستی در اجتماع باید به رسمیت شناخته شوند تا تحولات به ثمر برسد.

وی معتقد ایس که ساز و کار عقلانیت جمعی در کشور پذیرفته و نهادینه نشده است و قوانین کشور نیز برآمده از اجماع همه اندیشه‌ها و گرایش‌ها نیست؛ بنابراین باید نسبت به این موضوع تجدیدنظر شود.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: دانشگاه‌ها بهترین مکان برای طرح مباحث تئوریک و سازمان‌های پژوهشی دولتی بهترین مکان برای به اجرا گذاشتن این اندیشه‌ها هستند، البته در حوزه سیاست گذاری عمومی این نظرات باید به اجرا درآید.

مهدی ذاکریان نیز در سخنانی گفت: برنامه‌های رییس جمهور مورد تایید بنده است. طی پنج ماه گذشته اقدامات خوبی توسط آقای روحانی آغاز شده است، البته ایشان با مشکلاتی روبرو هستند که انتقاد ما می‌تواند بر این مشکلات بیفزاید. به همین دلیل درباره منشور حقوق شهروندی به صورت شفاف اظهارنظر نمی‌کنم.

علی کرمی نیز در سخنانی گفت: منشور حقوق شهروندی محصول کار معاونت حقوقی رییس جمهور است و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز متن جداگانه‌ای را تهیه کرده است که منقه‌تر از منشور حقوق شهروندی است ولی روح هر دو متن یکی است.

مشروح این نشست متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام

کد N76025

وبگردی