آفتاب
عفو بین‌الملل:

کنفرانس ژنو 2 برای وضعیت حقوق بشر در سوریه پاسخی مناسب بیابد

کنفرانس ژنو 2 برای وضعیت حقوق بشر در سوریه پاسخی مناسب بیابد

همزمان با برگزاری کنفرانس ژنو 2 در خصوص حل بحران سوریه، عفو بین‌الملل رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در این نشست به ویژه اتهام شکنجه و بدرفتاری با یازده هزار تن در این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ لوتر سرپرست بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل، اظهار کرد: کنفرانس صلح ژنو 2 باید حقوق بشر را در اولویت قرار دهد و برای وضعیت وحشتناک کنونی حقوق بشر در سوریه پاسخی درست و مناسب بیاید.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد: شرکت‌کنندگان در ژنو 2 باید برای پایان دادن به شکنجه و کشتارهای گسترده گروه‌های مخالف و مسلح در سوریه وارد عمل شوند. افراد بی‌شماری در جریان بیش از سه سال جنگ داخلی سوریه به دلیل اعتقادات مذهبی یا وفاداری‌شان به دولت هدف قرار گرفته، کشته شده یا مورد انواع آزار و اذیت‌ها قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی عفو بین‌الملل، هفته گذشته این سازمان در بیانیه‌ای دیگر از شرکت‌کنندگان کنفرانس ژنو 2 خواست تا به رنج غیرنظامیان پایان دهند و راهی برای ارتقای وضعیت آوارگان سوری بیابند.

گروه‌های مخالف دولت سوریه و چندین کشور دنیا قرار است طی دو روز کنفرانس که در به منظور حل بحران سوریه در سوئیس برگزار می‌شود راه‌حلی سیاسی را برای پایان دادن به وضعیت فوق‌الذکر در این کشور پیدا کنند. از این رو سازمان‌های بین‌المللی چون دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل از شرکت‌کنندگان خواسته‌اند تا رسیدگی به مسائلی چون کشتار غیرنظامیان، ناپدید شدن‌های اجباری، شکنجه و ... را در این کنفرانس در اولویت‌ها قرار دهند.

انتهای پیام

کد N75881

وبگردی